آغاز طرح اشتغالزایی "باران برکت" به همت کانون‌های مساجد

طرح اشتغالزایی "باران برکت" به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت : طرح باران برکت کشوری است و در مرحله نخست در برخی مساجد مرکز استان اجرایی شده تا به تدریج بتوانیم آن را در سطح مساجد سایر شهرستان‌ها اجرایی کنیم.

کلات پور گفت: مهم‌ترین شاخصه این طرح آموزش "رایگان" در آن است به نحوی که از طریق این آموزش‌ها افراد صاحب مهارت شده و برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه آموزش بسیار بالاست و بسیاری افراد توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و در این طرح به دنبال این هستیم تا از طریق رایگان کردن آموزش‌ها بتوانیم زمینه فراگیری مهارت برای افراد را تسهیل کرده و زمینه ورود آن‌ها به بازار کار را فراهم کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت سایر نهاد‌ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان هم بهره گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان آموزش‌ها پس از شرکت در آزمون و قبولی در آن، به افراد گواهینامه معتبر داده می‌شود.

کلات پور گفت: هدف از اجرای این طرح اشتغالزایی در سطح جامعه است، اما درکنار آن، اجرای این طرح مساجد را به مراکزی تبدیل می‌کند که مردم در آن، علاوه بر فراگیری آموزش‌های دینی، فرهنگی و تربیتی، آموزش‌های اشتغال آفرینی و مهارت را هم کسب می‌کنند.

وی افزود: معتقدیم مساجد باید محور عمده فعالیت‌ها در محلات باشند و بسیار کار ارزشمندی است که بتوانیم در این مراکز مقدس، افراد را صاحب مهارت کرده و زمینه اشتغالزایی و کسب رزق و روزی حلال را برای آن‌ها فراهم کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه از اجرای طرح دیگری در استان با عنوان "طرح آموزش ابتدایی" خبر داد و افزود: افراد در دوره‌های این طرح، آموزش‌های مربوط به نحوه آموزش به کودکان را به نحو موثرتر و حرفه‌ای تری فرا می‌گیرند.

وی افزود: این دوره‌ها که اولین دوره آن ابتدای شهریورماه امسال آغاز می‌شود، افراد پس از شرکت در آزمون و قبولی در آن، گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند.

کلات پور خاطرنشان کرد: افراد با کسب این گواهینامه می‌توانند در مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی جذب شده و فعالیت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.