تشکیل ۵۷۴ پرونده جرایم اقتصادی در آذربایجان شرقی

 فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۴ پرونده جرایم اقتصادی در استان تشکیل شده است گفت: ۶۴۳ نفر در این ارتباط دستگیر شده اند.

 سردار عبدی اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده‌های جرایم اقتصادی تشکیل شده در استان آذربایجان شرقی ۸۶۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین با تشریح عملکرد پلیس طی امسال در حوزه‌های مختلف افزود: در حوزه فوریت‌های پلیس ۱۱۰، تعداد تماس‌های مردمی با این سامانه ۷۲۴ هزار ۲۷۴ مورد بود که در بیش از ۳۱۲ هزار مورد منجر به عملیات پلیسی شد.

عبدی ادامه داد: سرقت‌های در حال وقوع، مفاسد اجتماعی، شرب خمر، درگیری، شرارت، راه بستن، توزیع و حمل مواد مخدر، تصادفات و قاچاق کالا و ارز از جمله موارد فوریت دار برای پلیس بوده و شهروندان در تماس با این سامانه این موارد را در نظر بگیرند.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر نیز از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۶ کیلوگرم انوع مواد مخدر کشف شده و ۲ هزار ۳۴۷ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

سردار عبدی گفت: همچنین سه هزار و ۳۰۸ نفر معتاد تابلو و متجاهر در استان شناسایی، دستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند و ۲ هزار ۸۳۲ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شد.

وی در مورد مراجعات به کلانتری ها خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۳۷۹ هزار نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد بیشتر شده و در این زمینه ۹۳ هزار و ۸۲۸ فقره پرونده با موضوعات مختلف تشکیل شده که در بیش از ۵۰ درصد به سازش طرفین ختم شده است.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در حوزه پلیس فتا نیز یک هزار و ۸۷۹ فقره پرونده تشکیل شده که یک هزار و ۶۸۴ پرونده با دستگیری و شناسایی ۵۳۳ متهم به نتیجه رسیده است.

سردار عبدی از کلاهبرداری رایانه‌ای به عنوان بیشترین جرم در این حوزه اعلام کرد و  گفت: نشر اکاذیب، برداشت از حساب و پیامک هاب جعلی از دیگر جرم‌های رایج این حوزه است.

وی به کاهش سرقت خودرو و داخل خودرو نیز اشاره کرد و گفت: پارسال سرقت در این حوزه ۴۰ درصد بود که امسال به ۳۴ درصد کاهش یافته واین نتیجه هشدار‌های بازدارنده پلیس و رعایت نکات ایمنی از سوی پلیس است.

سردار عبدی اضافه کرد: در مدت سپری شده از امسال هیچ گونه سرقت مسلحانه بانک و طلافروشی که با موفقیت انجام شود در استان نداشتیم که نقش مشارکت اجتماعی و همچنین رعایت نکات پیشگیرانه در این امر بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده انتظامی استان از کاهش آمار تصادفات و مرگ و میز ناشی از آن در استان در این مدت خبر داد و گفت: به رغم افزایش سفرها، شاهد کاهش ۲۲ درصدی تلفات ناشی از تصادفات بودیم، اما تعداد مجروحان با هفت درصد رشد به ۶ هزار و ۸۵۶ نفر رسید.

سردار عبدی همچنین از کاهش ۵.۲ درصدی انتقاد از عملکرد پلیس در سامانه ۱۹۷ خبر داد و افزود: شکایت از پلیس در این سامانه ۱۷.۷ درصد کاهش داشته، پیشنهادات همانند مدت مشابه پارسال بوده و تقدیر از پلیس ۱.۲ درصد بیشتر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.