اسکندری:

پیشرفت ۸۰ درصدی پل سیدجمال‌الدین خرمدره/با تمام توان درحال تکمیل پروژه هستیم

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری استان زنجان گفت:درتلاشیم تاپروژه زیرگذر پل سیدجمال‌الدین خرمدره هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

اسکندری درخصوص آخرین وضعیت احداث پل سیدجمال‌الدین خرمدره، گفت: عملیات ساخت این پل از سال ۱۳۹۴آغاز شده است و در حال حاضر تلاش داریم تا با تکمیل آن عبور و مرور در محور مربوطه را بهبود ببخشیم.

او پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح سیدجمال‌الدین خرمدره را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: در تلاشیم تا بخش زیرگذر این تقاطع در کوتاهترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و  اقداماتی نظیر تعریض طرفین در قسمت رویی پل نیز در فاز‌های بعدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه کمبود اعتبار موجب کند شدن روند اجرای این پروژه شده است، گفت: تاکنون چیزی حدود ۶ میلیارد تومان برای ساخت پل سیدجمال الدین هزینه شده و برای تکمیل و فعالیت‌هایی مثل آسفالت و اجرای بیس نیز حدود ۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

اسکندری با اشاره به اینکه پیش از این ۲ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پل پیش‌بینی شده بود، افزود: افزایش قیمت‌ها هزینه ساخت را بالا برده است.

او ادامه داد: بودجه مورد نیاز برای احداث این پل از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه این محور از نقاط حادثه‌خیز بود، گفت: این پل در تقاطع کمربندی خروجی خرمدره به سمت اتوبان احداث شده و بهره‌برداری از آن به ارتقای ایمنی عبور و مرور این محور کمک خواهد کرد.

اسکندری ادامه داد: در سال ۱۳۹۹، ۸۷ نقطه حادثه‌خیز در محور‌های مواصلاتی استان زنجان شناسایی شد که مدارک لازم برای تصویب و أخذ اعتبارات جهت بهسازی، این نقاط به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.

او افزود: بهسازی ۱۰ نقطه مستعد تصادف در دستور کار قرار گرفته که پروژه‌هایی در این خصوص در دست اقدام بوده و تقاطع غیرهمسطح جمال‌الدین نیز یکی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود.


رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان احداث تقاطع غیرهمسطح روستای عمیدآباد، تعریض و بهسازی محور نورین در شریف آباد، تعریض و بهسازی خروجی صائین‌قلعه و تعریض و بهسازی خروجی قیدار به حصار را از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام برای رفع نقاط پرحادثه برشمرد و گفت: عملیات بهسازی محورهای مواصلاتی روستای کوشکن به اتمام رسیده است.

این مسئول ادامه داد: تعریض و بهسازی سه راهی سجاس و  ورودی شهر زرین رود در شهرستان خدابنده و تعریض و بهسازی محور روستایی کرسف به سهرود نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.