در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سپردن فعالیت های پیچیده به دانش بنیان ها مهم ترین مشکل آن ها است

رئیس دانشگاه شریف گفت: حل نیاز‌های جدید جامعه باید در دستور کار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

 

رسول جلیلی گفت: سپردن کار سخت و پیچیده به شرکت های دانش بنیان از جمله مهم ترین چالش های آن ها است.

او افزود: وقتی به صورت تصادفی آینده کاری فارغ التحصیل کامپیوتر یا برق و ... را جویا می شویم آنها مدعی تاسیس شرکت های نوپا هستند و البته درست است که آنها در ابتدا نوآوری را مدنظر قرار داده اند.

رئیس دانشگاه شریف ادامه داد: شرکت های دانش بنیان باید سمت حل مسائل جدید مانند آب، محیط زیست، خودرو، ترافیک و ... بروند که بسیار زیاد هستند و در دهه های مختلف به اشکال مختلف درصدد حل آن بودند اما یا به صورت کامل موفق نمی شدند یا فناوری اجازه حل آنها را نمی داده است.

جلیلی تاکید کرد: برای حل مسائل جدید و پهنای تلفن همراه می توان راه حل های جدید را ارائه کرد، همچنین دولت بازار بزرگ ملی کشور است و مجوز حل مسائل پیچیده در حوزه هایی با مقیاس بزرگ در دست دولت است.

او ادامه داد: سرمایه گذاری های انرژی های نو و نفت و ارزان سازی بستر فناورانه انرژی خورشیدی هم در دست دولت است. باید دولت قانون حداکثر استفاده از توان داخلی را جدی تر گیرد و اقدامات مناسبی انجام دهد تا نمونه اولیه دستگاه های نیازمند خوراک شرکت های دانش بنیان ناحیه فناوری شریف فراهم شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: بین دو کاری که بیشترین سود یا اثرآفرینی را دارد خیلی از نخبگان کشور دنبال اثر بخشی هستند؛ چرا که می دانند اگر تحقق یابد اولی هم محقق می شود.

جلیلی با بیان اینکه عزت اجتماعی حائز اهمیت است تاکید کرد: این موضوع به معنی حل مسئله ای است که دیگران آن را حل نکرده اند. دریافت مدال طلا در المپیاد باعث رقابت جهانی در جهت حل زودهنگام مسائل کشور می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار