تلاش برای افزایش ارتباطات منطقه آزاد ارس با حوزه قفقاز

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: ارتباطات منطقه آزاد ارس و حوزه قفقاز با احیای کریدور شمال ـ جنوب بیشتر می‌شود.

آقای کیانی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با بیان اینکه افزایش تعاملات بین‌المللی ارس در دستور کار این سازمان است اظهار کرد: منطقه آزاد ارس از جایگاه ویژه‌ای در میان مناطق آزاد کشور برخوردار است و تراز تجاری آن مثبت است بر این اساس این روند را باید تقویت کنیم.

وی ادامه داد: تبادلات تجاری و میزان صادرات ارس به کشور‌های حوزه قفقاز باید بیش از میزان فعلی شود و این با حمایت دستگاه دیپلماسی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه احیای کریدور شمال جنوب ممکن می‌شود.

آقای کیانی ایفای نقش دیپلمات‌های ایران را در کشور‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای احیای کریدور شمال به جنوب و تبدیل جلفا به ثقل ترانزیتی شمال غرب خواستار شد و اظهار کرد: دستور رئیس جمهور برای اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور بسیاری از ناهماهنگی‌های مرزی را رفع خواهد کرد و گمرک باید هماهنگ با سازمان منطقه آزاد ارس عمل کند تا ترانزیت و تجارت تسهیل شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس افزود: در حوزه ارتباطات گردشگری، توریسم سلامت، جذب دانشجو برای پردیس‌ها، احیای ارتباطات ریلی به ویژه استفاده از ظرفیت راه‌آهن نخجوان- تبریز - مشهد و افزایش سطح تجارت با نخجوان هدف‌ها ترسیم شده است.

آقای حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم با بیان ضرورت تقویت زیرساخت‌های توریسم سلامت در منطقه گفت: ظرفیت توریسم سلامت موجب تقویت گردشگری منطقه آزاد ارس می‌شود.

آقای حسینی توریسم سلامت را یکی از ظرفیت‌های ایران در جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: تبلیغات بیشتر در حوزه گردشگری و ایجاد ظرفیت‌های جدید در ارس به ویژه در حوزه درمانی برای انجام جراحی‌های سرپایی، تشخیص‌ها و معاینات اولیه می‌تواند در افزایش سفر‌ها موثر واقع شود.

وی همکاری‌های علمی، گردشگری، ورزشی، برگزاری مسابقات مشترک و افزایش تعاملات زیست‌محیطی را از دیگر مواردی خواند که در تقویت ارتباطات منطقه آزاد ارس با نخجوان موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.