پدافند غیرعامل امری حیاتی در برابر مدیریت بحران

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور وضعیت پدافند غیر عامل خراسان جنوبی را در زمینه‌های مختلف مطلوب ارزیابی کرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل گفت: خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف وضعیت مطلوبی دارد و امیدواریم سرمایه‌های استان را مسئولان به خوبی مصون سازی کنند.

او افزود: در خصوص بیماری کرونا بازدیدی از مراکز درمانی استان داشتیم که وضعیت در این استان مطلوب است و در بحث اجرای طرح جامع در استان‌ها به عنوان نقشه راه، وضعیت استان از پارسال تا کنون پیشرفت کرده و استان در پدافند غیرعامل پیشتاز است.

سردار رحیمی ادامه داد: خراسان جنوبی در بسیاری از موارد بهداشتی، کشاورزی، قنوات، گیاهان دارویی و دامپروری بویژه پرورش شتر حائز جایگاه اول تا پنجم کشور است و باید این ظرفیت‌ها تقویت شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در کشور به عنوان یک امر حیاتی گفت: ضروری است دستگاه‌های اجرایی در این خصوص در کارگروه‌های مربوط به پدافند غیرعامل هم افزایی و تعامل داشته باشند.

 قناعت افزود: با وجود زیرساخت‌های بهداشتی در استان، در بسیاری از شهر‌ها مشکل کمبود پزشک داریم و در زمینه‌های تامین آب، عبور مواد مخدر و قاچاق آن، دوبانده شدن محور‌های مواصلاتی استان و وجود برخی آفات در محصولات کشاورزی همچون زرشک با مشکلاتی روبه رو هستیم که خواستار پیگیری و رسیدگی به آن‌ها هستیم.

او همچنین گفت: وضعیت نرخ رشد اقتصادی در خراسان جنوبی بسیار پایین است.

استاندار همچنین خواستار تجهیز شهرداری‌های استان به سیستم برق اضطراری، بروز رسانی تجهیزات بویژه آتش نشانی در مرز ماهیرود و تکمیل آموزشگاه دامپزشکی استان شد.

همچنین در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی در قالب کارگروه‌های یازده گانه گزارش عملکرد خود را در حوزه پدافند غیرعامل ارائه دادند.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل از سوی سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به استاندار خراسان جنوبی اعطا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار