معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع خبر داد؛

ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در ساخت محصولات دفاعی

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به ساخت انواع پهپاد و موشک تا زیردریایی اعلام کرد: با ساخت ۲ هزار محصول دفاعی جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم.

امیر دریادار خواجه‌امیری ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در ساخت محصولات دفاعی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز به مناسبت روز صنعت دفاعی افزود: صنعت دفاعی ما از مهندسی معکوس به مرحله طراحی و ساخت و تولید رسیده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: در ساخت موشک بالستیک نقطه‌زن تا دو هزار کیلومتر، انواع هواپیما‌ها در بعد صنایع هوایی با سرنشین و بدون سرنشین (بومی‌سازی و طراحی و ساخت تولید جنگنده کوثر)، جزو معدود کشور‌های طراح و تولیدکننده پهپاد‌ها هستیم.

امیر دریادار خواجه‌امیری ادامه داد: در صنایع دریایی کشتی نظامی و دریایی نیز با ساخت ناوشکن‌ها، ناو جماران و زیردریایی فاتح به دستاورد‌های بزرگی رسیده‌ایم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تاکید کرد: در جنگال و نبرد‌های سایبری پیشرفت‌های زیادی داشتیم و همچنین در الکترواپتیک در جهان مقام‌دار هستیم.

امیر دریادار خواجه‌امیری با بیان اینکه می‌توان صنعت دفاعی را مهم‌ترین و پیشرو‌ترین صنعت کشور دانست تأکید کرد: اکنون در جایی قرار داریم که نیازمندی نیرو‌های مسلح را فراهم کرده ایم، ضمن اینکه آمادگی صادرات نیز داریم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اضافه کرد: پنج هزار و ۷۰۰ شرکت خصوصی و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در این راه به ما کمک کرده‌اند که به این واسطه ۸۵هزار فرصت شغلی در سطح کشور ایجاد شده است.

امیر دریادار خواجه‌امیری به برخی از پیشرفت‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: صنایع زمینی با ساخت انواع تانک مثل کرار که با تانک تی ۹۰ روسیه برابری می‌کند، در تجهیزات زرهی و ساخت موشک‌های کروز به پیشرفت چشمگیری رسیده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع ادامه داد: همچنین در ساخت کلاس‌های موشک‌های برد کوتاه متوسط و بلند بالستیک توانایی زیادی کسب کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۰:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
درود
باعث افتخار هر ایرانی خواهد بود اگر که نمونه نمایشی نباشد و به تولید انبوه برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
به جنگ اوراین و سلاح های استفاده شده و یا سلاح هایی که کارکردشان زیر سئوال رفته نگاه کنید دستتان واقعا درد نکند که بر خلاف تمامی وزارتخانه های بی تدبیر گل کاشتید ولی چرا در صنعت هوایی و ساخت هماپیماهای با سرنشین مثل کوثر پیشرفتها خیلی کند و کم است چرا از توانایی واقعی کشور در ساخت و درصد بومی واقعی بودت موتور هواپیما چنادان خبری پخش نمی شود و یا موشکها شکار تانک با توجه به پیشرفتهای جهانی چرا ناو هواپیما بر و حمل هلیکوپترهاساخته نمی شود حمل هواپیماهی محدود در یک سطح کوچک مانند نام به در نمی خورد . با توجه به احتمال بروز جنگهای دیگر در جهان و بحران و تنش آبی در جها فکر نمی کنید سرعت و انسجام تولید سلاح بروز و پیشرفت در صنایع زمین و و دریایی و هوایی و شیمایی همزمان باید پیش برود و فرصت ایران نیز بسیار کم است با توجه به عقب افتادگی ایران نسبت به کشورهای مطرح . چرا در رابطه باطراحی وساخت موتورهای خودروهای سنگین با قدرت ورود نمی کنیدو نخبگان دانشگاهی با رتبه های تک رقمی را برای پیشرفت کشور جمع و بکار گیری نمی کنید و مهم تر اینکه چرا مانند روسیه تمامی خروجیهای تحقیقات علمی را ابتدا به ساکن از نظر نظامی و استفاده های این چنینی بررسی نمی کنید و بعد از اطمینان اجازه نشر بدهید . این مسیر تحقیقات علمی باعث افزایش سرعت در پیشرقت در صنایع نظامی و دیگر صنایع می شود.چرا هر کس یک ایده و یا طرح دارد با مراجعه به مراکز ذیربط از اجرای طرح ها به روش مختلف ممانعت بعمل آمده و یا فرد را ناگزیر به کناره گیری میکنند در صورتیکه باید مراکز مطمئنی برای شناسایی مبتکرین و مخترعین باشد البته زیر نظر فرماندهی کل قوا تا افراد با اطمینان طرحهاو ایده های خود را ارائه دهند و مطمئن باشند ایده و یاطرحشان هر چند کوچک مورد بررسی جدی و دقیق قرار گرفته و باریز بینی به آن پرداخته می شود البته به دستان افراد کاملا علمی در تمامی رسته ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
ای کاش در تولید مواد غذایی و لباس و لوازم خانگی و خودرو و دارو و کامپیوتر و تجهیزات مدرن پزشکی و دوچرخه و موتور سیکلت و....جزو 10 تا بودیم نه اینکه همه چیزمان از چین و هند و ترکیه و مالزی وارد بشه آنهایی هم که می سازیم همه از قطعات اصلی و مواد اولیه وارداتی ساخت می شوند ......!؟
Iran (Islamic Republic of)
درویش
۰۸:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
اگه راست میگی نمی خواد فضا پیما درست کنین. همون موتور پراید بدون کمک از چین بسازین ما حرفهاتونو قبول میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
چه سود کشور ایران اما از نظر اقتصادی رتبه ۱۶۴از۱۷۰کشور جهان است ،کشوری که یکی از بزرگترین منابع انرژی داراست،با مردمی باهوش.اما مردم ایران هم در فقر و فلاکت زندگی می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
اینجاست نظرهای کوبنده ما اصلا قدرت یک نظامی واقعا هم از خدامه که اینو میشنوم ولی معناش چیه دوسال برا کارت ملی اقدام کردم بخاطر یه قلم تحریمی هنوز صادر تشده
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۳:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
جزو ده کشور دنیا در پزشکی ،در رفاه ،در قدرت خرید در اقتصاد ،در دانش همه مهمند فقط تک بعدی نباشید قرارگاه خاتم سپاه درست است کارهای بزرگ اقتصادی هم میکند ولی جزو توان نظامی بالقوه و بالفعل کشور ماست ،کاش همه ما به این فهم برسیم که صدها و هزاران از این قرارگاهها ارتش و سپاهی از ایران و ایرانیان میسازد بی نظیر در جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
باید هیچ موشکی به فرا سوی مرزها هم نتواند نزدیک شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
مردم ایران هم جزٔ بدبخترین مردم دنیا از نظرگرانی وتورم هستند پس پیشرفتی نداریم
United States of America
مبارز
۲۲:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
جاوید باد ایران اسلامی ابر قدرت جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
درود
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۲:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
بله اما در ساخت مثلا خودرو آخر هستیم.در جذب نغبه ها آخر....و بازار هرچیزی دست میزنی چینی بی کیفیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
خدایی این امارها را ازکجا در میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
ده کشور دیگه هم همینقدر مردمش فلک زده هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
خبرنگاران جوان پخش نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۲۰:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
منم یک مسلمانم و واقعا امیدوارم قوی ترین کشور جهان باشیم
وقتی این حرف حقیقت خواهد بود که بازدارندگی اتمی وهسته ای اولویت باشه
ان شاء الله موشک های قاره پیمای اتمی داشته باشیم
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
از کدوم طرف ۱۰ ام هستیم
جنگنده ای مثه داسو میتونیم بسازیم یا تانکی مثه لئوپارد؟
می‌شمارم آمریکا ، روسیه ، چین ، انگلیس ، آلمان ، فرانسه ، ترکیه ، ایتالیا ، هند ، سوئد ، دوتا کره ، اسراییل و احتمالا برزیل و ژاپن و نروژ و ... از ما تو خیلی مسایل نظامی و تکنولوژی ساخت جلوتر هستند
ما موشک و هواپیما کنترلی که با جنگ کلتترونیکی از کار میوفتن زیاد ساختیم الکی مغرور شدیم ، موشک هامون به اندازه کره شمالی هم برد ندارن و گرنه نه جنگنده نه تانک نه ناو و زیردریایی هامون بدرد نمیخوره چه برسه به ساخت که از رو تسلیحات نزدیک جنگ جهانی کپی میزنیم و خوشحالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
لطفا امار و رتبه فقر و بدبختی هم اعلام کنید
آخرین اخبار