سنجش سلامت ۳۵ هزار نوآموز در کرمانشاه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت : از سنجش سلامت ۳۵ هزار نوآموز پیش‌بینی شده در استان، تاکنون حدود ۲۸ هزار نفر در سامانه سنجش نوبت‌گیری شده‌اند.

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت : چهار کار اساسی در آموزش و پرورش استثنایی استان انجام می‌شود که بخشی از آن با آموزش و پرورش عالی از جمله سنجش نوآموزان بدوورود به دبستان، جهش تحصیلی، مشکلات ویژه یادگیری و آموزش و پرورش دانش‌آموزان کم توان ذهنی برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: امسال در استان نزدیک به ۳۵ هزار نفر ورودی پایه اول دبستان پیش‌بینی شده که با غربالگری و مداخلات به هنگام، دانش‌آموزان دچار نقص شناسایی می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: ۲۸ هزار نفر از این تعداد با مراجعه به مدرسه در سامانه مربوطه نوبت‌گیری کرده که ۲۲ هزار نفر ارزیابی شده و مابقی هم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده سنجش دانش‌آموزان بدورود ابتدایی تا ۱۵ شهریورماه به اتمام خواهد رسید، ۱۰ روز برای جاماندگان (تا ۲۵ شهریورماه) فرصت داده شده است.

محمد‌بیگی در خصوص دانش‌آموزانی که مشکل خواندن و نوشتن دارند، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان کم توان ذهنی نیستند و بیشتر در رابطه با مسئل خواندن، نوشتن، ریاضیات، شنوایی و گفتاری مشکل دارند که به دلیل عملکرد مغز در پردازش ارتباطات به وجود آمده، معلمان این گروه از دانش‌آموزان را شناسایی و به مراکز مشکلات ویژه یادگیری در سطح استان معرفی کنند و اولیا هم بپذیرند که فرزندانش اختلال دارد و همراهی کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ مرکز دولتی و ۵ مرکز غیردولتی مشکلات ویژه یادگیری در سطح استان داریم که حداقل با ۴ تا ۵ جلسه و حداکثر ۱۰ تا ۱۵ جلسه برای این دانش‌آموزان به درمان می‌رسند و به عنوان دانش‌آموزان عادی می‌توانند ادامه تحصیل دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار