انجام ۶۳ هزار عملیات امدادرسانی اورژانس در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای ۶۳ هزار عملیات امدادرسانی توسط اورژانس استان فارس طی سال جاری خبر داد.

مهرداد شریفی گفت: مجموعه اورژانس فارس و کادر درمان با تمام توان در حال خدمت هستند، مجموعه اورژانس فارس در قالب ۲۲۱ پایگاه شهری و جاده‌ای، پنج پایگاه هوایی و با کمک سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، در حوزه پیش بیمارستانی طی سال جاری تاکنون ۶۳ هزار عملیات انجام داده اند.

او با اشاره به انجام ۱۰۸ مورد عملیات امدادی موفق در اورژانس هوایی فارس از ابتدای امسال گفت: اورژانس هوایی فارس دارای پنج فروند بالگرد مستقر در شهر‌های شیراز، لار، جهرم، داراب و آباده است.

شریفی در ادامه به حادثه اخیر سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی سبک در ارتفاعات سد درودزن اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود امکان دسترسی مناسب به مصدومان این حادثه، بالگرد اورژانس آباده به محل حادثه اعزام شده و طی یک عملیات پنج ساعته و فداکاری و تلاش تکنسین‌های اورژانس هوایی آباده در پیمودن بیش از یک کیلومتر مسیر کوهستانی و سخت گذر، مصدومان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت خدمات اورژانس هوایی در نجات جان مصدومان گفت: این ایثار و فداکاری کارکنان اورژانس آباده، گویای عزم اورژانس هوایی فارس در زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر به بیماران و مصدومان است.

شریفی با اشاره به جایگاه ارزشمند خدمات تلاشگران عرصه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، گفت: این جایگاه زمانی نمایان می‌شود که تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در نخستین لحظات بروز یک حادثه بر بالین مصدومان و نیازمندان دریافت خدمات درمانی حاضر شده و حفظ حیات آنان را بر عهده می‌گیرند.

او گفت: فعالیت شبانه روزی مجموعه مدیریت و کارکنان اورژانس فارس با پاسخ به تماس‌های مکرر و هدایت مددجویان و نیز حضور بر بالین مددجویان و نجات جان آنها، سبب شده تا به عنوان جهادگران خط مقدم حوزه سلامت از آنان یاد شود که این ایثارگری‌ها، همواره ستودنی، مثال زدنی و بی شک مایه آرامش جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار