عملیات آبرسانی به شهرکرد از ۴ جبهه + فیلم

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش متخصصان برای حل مشکل آبرسانی چهارمحال و بختیاری از ۴ جبهه ادامه دارد.

علی حیدری گفت: خط پدافندی انتقال آب از طرح‌های تصفیه خانه گردنه خلک، طرح عمان، طرح فدک و اتصال چاه‌های کشاورزی، برای حل مشکل قطعی آب شرب ۷ شهر و ۳۱ روستای چهارمحال و بختیاری درحال انجام است.

وی افزود: خط پدافندی انتقال آب از طرح کشاورزی عمان به طول ۲۲ کیلومتر وارد شبکه آبرسانی شهرکرد شد که روزانه ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب به منابع شهرکرد اضافه می‌کند.

حیدری گفت: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه هم از طریق چاه‌های کشاورزی وارد مدار آبرسانی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲۸ لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه گردنه خلک وارد مدار شد؛ این طرح، آب چشمه کوهرنگ که اکنون کدر بودن آن به حدود ۵۰ ان تی یو کاهش یافته است را به شبکه آب شهرکرد انتقال می‌دهد.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند: تا کمتر از یک هفته دیگر آب این چشمه به صورت کامل زلال و به شبکه آب شهرکرد متصل شود.
علی حیدری افزود: طرح فدک به طول ۵۸ کیلومتر هم که در حال تکمیل است پس از بهره برداری، حدود ۱۵۰ لیتر آب به شهرکرد انتقال می‌دهد.

وی گفت: در مجموع برای طرح‌های انتقال آب، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و از ۴ طرح پدافندی انتقال آب، سه طرح به بهره برداری رسیده است و طرح فدک هم به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری افزود:تاکنون مشکل قطعی دائمی آب در ۶ شهر و ۳۱ روستا کمابیش حل شده است و به بیشتر مناطق شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری هم آب رسیده است، اما پایدار نیست و افت فشار باعث شده است آب به طبقات بالا نرسد و در برخی از شهر‌ها و روستا‌ها، آب، کمی کدر است.


بیشتر بخوانید


۱۱ روز است آب آشامیدنی ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت بیش از ۹۰۰ هزار نفری چهارمحال وبختیاری با کدر شدن آب چشمه کوهرنگ بر اثر سیلاب‌های اخیر، قطع شده است و ۷۰ تانکر از ۲۲ استان برای ابرسانی سیار به مردم چهارمحال وبختیاری در تلاش هستند و ۶۰ گروه ۳ تا ۵ نفره با تخصص‌های مختلف، کار نصب و راه اندازی خطوط پدافندی انتقال آب و تجهیز تصفیه خانه‌ها را برعهده دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
بی آبی در پرآبترین استان کشور !!!!!!!
افسوس از مدیریت و مسولان و وزارت نیرو ی ضعیف