صلح و سازش سیزدهمین پرونده قتل آذربایجان غربی در سردشت کلید خورد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم، اولیای دم در شهرستان سردشت با بخشش قاتلی پس از هشت سال، سیزدهمین پرودنه قتل را که با صلح و سازش ختم شده است را رقم زدند.

ناصر عتباتی روز شنبه اظهار کرد: در آبان ماه سال ۱۳۹۳ فردی بنام ص - ح توسط شخصی به نام ر - ب با مشارکت خانمی به نام گ - ا به قتل رسیده بود که موضوع در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان مستقر در مهاباد رسیدگی و منجر به صدور حکم قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: این پرونده پس از فرجام خواهی به دیوان عالی ارسال و با تایید دیوان و سیر مراحل قانونی قطعیت یافت.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: با قطعیت حکم قصاص، دادنامه به منظور اجرا به شعبه اول اجرای احکام کیفری سردشت ارجاع شد لکن ضمن دریافت استیذان قصاص نفس و در راستای پویش «به عشق حسین می بخشم»، پرونده به شورای حل اختلاف توسط دادستان عمومی و انقلاب سردشت ارسال شد.

عتباتی یادآور شد: با طرح موضوع در هسته جهادی بخشایش و ورود آن اعضاء و نیز روحانیون و متنفذین محلی و نظارت و تاثیرگذاری مسولین قضایی سردشت، با برگزاری جلسات متعدد و اصرار و پا درمیانی معتمدین و ریش سفیدان سرانجام با تلاش‌ها و مذاکرات انجام شده اولیای دم ضمن اعلام رضایت بی و قید و شرط خود نسبت به محکوم علیه، از حق قصاص خویش گذشت و به قاتل فرصت دوباره زندگی دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.