آهسته برانید؛ یوز‌ها در عباس آباد زندگی می‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از رانندگان خواست در محدوده زیست یوزپلنگ‌ها سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر در ساعت را رعایت کنند.

ظاهری با اشاره به اینکه در حوادث رانندگی سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ ، هفت قلاده ، سال ۱۳۹۷ یک قلاده و سال ۱۴۰۱ هم یک قلاده یوز پلنگ تلف شده اند گفت : حادثه رانندگی اخیر منجر به تلف شدن یک یوزآسیایی ماده با سنی بیش از ۱/۵سال در محدوده کال تاغی و خارج از منطقه حفاظت شده توران شد.

وی با اشاره به اهمیت ایمن سازی اطرف جاده و فنس کشی و ایجاد گذرگاه برای محدود سازی تردد یوز از جاده و هدایت حیوان به زیر گذر و نیز تامین روشنایی جاده در شب از همه رانندگان مسیر تردد و زیست یوزها در استان سمنان درخواست کرد طبق قانون در این محدوده ،سرعت مجاز ۸۰کیلومتر در ساعت را رعایت کنند تا در صورت مشاهده یوزپلنگ در جاده از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با اشاره به اینکه پس از تلف شدن یوز در روزهای اخیر مراقبت های شبانه روزی از جاده انجام شده است گفت : در این مراقبت ها ، یک یوز مادر به همراه ۴توله یوز در منطقه شمال عباس آباد رویت شده است که این نوید دهنده پویایی جمعیت یوز در منطقه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.