موحد:

مشکلات طرح های آب و برق کهگیلویه و بویراحمد برطرف می شود

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با حمایت وزارت نیرو تعیین تکلیف می‌شوند.

حجت الاسلام سید محمد موحد گفت: طرح‌های آب و برق در دست اجرای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از اولویت‌های وزارت نیرو است و با حمایت وزیر مشکلات این طرح‌ها رفع می‌شود.

او با اشاره به دیدار با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برای تعیین تکلیف طرح‌های حوزه برق آبی در کهگیلویه می گوید: در این دیدار مشکلات و خواسته‌های مردم مطرح و محرابیان دستورات لازم در این خصوص را به مسئولان مربوطه صادر کرد.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، در این دیدار در نامه‌ای با توجه به وقوع سیلاب‌های اخیر در این مناطق خسارت‌های زیاد به زیرساخت‌های مناطق شهری و روستایی، باغات، صنایع کشاورزی و دامداری حمایت ویژه وزیر به این حوزه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام موحد با اشاره به نوسان برق در این مناطق گفت: وزیر نیرو در این دیدار بر همکاری بیشتر مدیر عامل برق منطقه‌ای خوزستان برای تکمیل ۲ طرح، تکمیل خط و پست دژکوه (فوق توزیع) و خط دو مداره ایستگاه برق دهدشت_قلعه‌رئیسی تاکید کرد.

او می گوید: با توجه به اینکه طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام دارای کد اعتباری بوده با الحاق دو شهر قلعه‌رئیسی و دیشموک به این طرح، گستره جغرافیایی آن افزایش یافته و اعتبارات ناکافی سبب کندی روند اجرا خواهد شد.

موحد پیشرفت ۳۰ درصدی طرح آبرسانی به بیش از پنج هزارو هکتار از اراضی حومه غربی بعد از گذشت ۱۵ سال را نا امید کننده دانست و گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه کشاورزی شهرستان دارد.

او می گوید: در این زمینه وزیر نیرو خطاب به محمد جوانبخت مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران دستورات لازم برای تسریع در اجرای این طرح‌ها را صادر کرد.

نماینده مردم کهگیلویه در ادامه دیدار خود با وزیر نیرو به مطالعات انجام شده در خصوص شرکت برق حرارتی و بررسی مشکلات و محدودیت‌های شبکه برق در محدوده شهرستان‌های کهگیلویه و لنده اشاره کرد و گفت: شرکت برق حرارتی پیشنهاد احداث یک نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی در محدوده شهرستان لنده را داده است.

به گفته موحد، با توجه به اینکه شرکت برق حرارتی نسبت به انتخاب مشاور، انجام مطالعات شبکه و تعیین زمین مورد نیاز اقدام کرده وزیر نیرو با اقدام مناسب در خصوص حمایت از حضور سرمایه گذار در این طرح موافقت کرد.

او گفت: وزیر نیرو در این دیدار با توجه نوسانات و افت مکرر و مستمر فشار برق در ۴ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خواستار بررسی و اقدام فوری و لازم در این زمینه شد.

موحد می گوید: در خصوص نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت با توجه به تضمین ارز آوری این طرح وزیر نیرو در خصوص همکاری صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات قول مساعد داد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در بدنه وزارت نیرو خواستار تسریع در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر کارکنان شرکت توزیع نیروی برق بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سوی وزیر نیرو نیز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.