۷۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تاکنون ۷۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به نهضت ملی مسکن و ۲۲۰ میلیارد تومان هم ودیعه مسکن پرداخت شده است.

محمود شایان گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن و بودجه سال گذشته، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۸۰۰ هزار واحد شهری، ۴۰۰ هزار واحد روستایی به تصویب رسید و بانک مرکزی سهمیه ۲۷ بانک عامل را ابلاغ کرد که سهم بانک عامل بخش مسکن ۳۶ هزار میلیارد تومان بود.

به گفته مدیر عامل بانک مسکن تسهیلات نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن خلق نقدینگی نیست که به تورم دامن بزند بلکه ۲۰ درصد وام هایی است که بانک ها سالانه پرداخت می کنند اگر این تسهیلات به بخش تولید مسکن بیاید ۷۰ درصد بخش صنعت فعال می شود. 

 او گفت: بانک مسکن به تنهایی ۷۶ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به نهضت ملی مسکن تسهیلات داد و این در حالی است که برای مسکن مهر که دو میلیون و ۳۰۰هزار واحد بود و ۱۰ سال طول کشید رقم کل تسهیلات ۵۵ هزار میلیارد تومان بود که پرداخت شد.

 تاکنون بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۸ درصد رشد داشته است.

تاکنون 6 هزار فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن معادل ۲۲۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است همچینن برای فرزند آوری حدود ۸ هزار فقره تسهیلات از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار