حسین میرزایی:

مسجد، محور توسعه محلات قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسجد باید محور توسعه محلات قرار گیرد، نه آنکه پس از ایجاد محلات و ساکن شدن مردم، به فکر مسجدسازی افتاد.

آقای حسین میرزایی در نشست شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تجربه کمبود‌ها در مسجدسازی در محلات مختلف شهر‌ها درس خوبی برای امروز است، اظهار کرد: باید از این تجربه‌ها در ساخت و ساز و ایجاد محلات جدید استفاده و بهترین زمین‌های هر منطقه برای احداث مساجد اختصاص دهد که تا چند سال آینده شاهد کمبود‌های امروز برای اختصاص زمین به مسجدسازی نباشیم. 

وی ادامه داد: مسجد باید محور توسعه محلات قرار گیرد و نه آنکه پس از ایجاد محلات و ساکن شدن مردم، به فکر مسجدسازی افتاد؛ در طرح نهضت ملی مسکن باید مرغوبترین زمین‌ها و موقعیت‌ها به احداث مساجد تخصیص یابد. 


بیشتر بخوانید


حسین میرزایی تأکید کرد: مساجد امروز باید محور وحدت مردم قرار گیرد و نباید مسجد را در جایی احداث کنیم که باعث ایجاد اختلاف در جامعه شود، لذا تلاش شود که مسجد محور وحدت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تصریح اینکه ساخت و ساز‌ها اعم از مدرسه و مسجد و حسینیه ... ظرف هستند، بیان کرد: این‌ها سخت‌افزار هستند، اما مهمتر از آن، محتوا است که متأسفانه توجهی به این مهم را شاهد نیستیم؛ کارکرد مساجد از صدر اسلام تا کنون گویای آن است که این مکان مقدس علاوه بر محل عبادت، خاستگاه جهاد، مشورت، قضاوت، بسیج امکانات محله و ... بوده است و لذا علاوه بر ساخت ظرف، به محتوا نیز بپردازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار