آبله میمونی در همدان مشاهده نشد

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گفت:موردی از ابتلاء به عفونت آبله میمونی در همدان مشاهده نشده است.

سیدجلال‌الدین بطحایی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در درمان بستری و سرپایی بیماری آبله میمونی آمادگی لازم را دارد گفت:هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا اگر مورد مشکوکی باشد در بخش بستری متخصصان مربوطه روند درمان را طی کنند و در بخش سرپایی هماهنگ شده هر شهرستان متخصص عفونی و داخلی بیمار را بینند.

او با اشاره به اینکه اگر موارد اولیه تایید شد مراحل بعدی انجام و بعد از نمونه‌گیری به انستیوپاستور تهران ارسال می‌شود افزود: اقدام لازم برای فراهم شدن آزمایش‌های این بیماری در استان در حال انجام است.

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی گفت: اطلاعات لازم به تهران در حال ارسال است تا بازدید‌هایی در همدان داشته باشند و آزمایش همدان نیز فعال شود و بلافاصله با مورد مشکوک قابل تشخیص در استان باشد.

بطحایی با تاکید به اینکه به طور قطعی نمی‌توان گفت که چه زمانی آزمایش آبله میمونی در استان انجام شود گفت: فعلا حجم نمونه در کشور بالا نیست و در آزمایشگاه پاستور  انجام می‌شود و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به دنبال این هستند به زودی این آزمایش در همدان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار