کیانیان:

اوضاع اقتصادی تئاتری‌ها را کمرنگ کرد

بازیگر سینما گفت: اوضاع اقتصادی موجب کم شدن تئاتری‌ها شده است و هزینه‌ها به گونه‌ای است که در انتها هیچ چیز برایمان باقی نمی‌ماند.

رضا کیانیان، بازیگر تئاتر و سینما گفت: اوضاع اقتصادی باعث کم شدن تئاتری‌ها شده است. بار‌ها در خصوص هزینه تئاتر بحث و گفت‌وگو کردیم، اما هزینه‌ها طوری هست که اگر سقف ۱۵۰ هزار تومان را برای خرید بلیط یک نمایش تئاتری در نظر بگیریم، در انتها هیچ چیز برایمان باقی نمی‌ماند.

به گفته کیانیان، فرهنگ ما به گونه‌ای است که افرادی تصور می‌کنند تئاتر هزینه ندارد و حتی هزینه‌ای برای کتاب هم خرج نمی‌کنند. این فرهنگ درست نیست. ۱۸۰۰ نفر فارغ التحصیل تئاتری داریم، ولی کار برایشان نیست و باید فکری برای این‌ها شود.

او با اشاره به این که تئاتر درحال فراموشی است گفت: زمانی که کشوری دارای سینما و تئاتر است به خوبی از اسمش یادآوری می‌کنند و رفته رفته اسم آن پر رنگ می‌شود اگر تئاتر ما در جهان کمرنگ شود نام ما هم کمرنگ خواهد شد.

این بازیگر تئاتر می گوید: من وقتی یک کار را قبول میکنم، فقط بر روی آن متمرکز می‌شوم، برای مثال اگر تئاتری کار می‌کنم، بازی در هیچ فیلم یا تئاتر دیگری را قبول نمی‌کنم. چون دوست دارم آن شخص را خلق کنم، دیده شود. اجرا در تئاتر برای من متفاوت است، زیرا هر اجرا با تماشاچیان متفاوتی همراه است و من همواره سعی کردم حال تماشاچی را خوب کنم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.