مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان گفت:از فروردین سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد خیران اصفهانی با کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی ۳۸۷ بدهکار غیربزهکار را فراهم کردند.

اسداله گرجی‌زاده با تقدیر از اقدامات حبس‌زدایی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در کاهش آمار محبوسان موجود در ۱۱ ندامتگاه سطح استان اصفهان گفت: با وجود مشکلات معیشتی و بالا رفتن مبالغ برخی از محکومان پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا دیه سوانح رانندگی، اما اصفهانی‌ها سنگ‌تمام گذاشته و موضوع پرفضیلت آزادی زندانیان نیازمند را فراموش نکرده و در این راستا از فروردین سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد  با کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی ۳۸۷ بدهکار غیربزهکار فراهم کردند.

او با اشاره به رقم بدهی این زندانیان مساعدت شده افزود: اصل بدهی ۳۸۷ زندانی آزاد شده رقمی بالغ بر یک هزار و ۶۹۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال بود که با برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش و با استناد دادن به آیات قرآنی و روایات متواتر اسلامی تا میزان ۵۲ درصد محکوم‌ٌبه از سوی اولیای دم و شکات خصوصی گذشت شده است.

گرجی‌زاده با بیان اینکه طلبکاران ذی‌حق در مسیر رسیدگی به پرونده مددجویان اغلب عائله‌مند ستاد دیه از دریافت نزدیک به ۸۷۸ میلیارد ریال چشم‌پوشی کرده‌اند، گفت: از همکاری خوب قضات اصفهانی در کوتاه کردن دادرسی مرتبط با بدهکاران مالی ناشی از مهریه و نفقه تقدیر می‌کنم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان بیان کرد: در فرآیند رسیدگی به ۳۸۷ پرونده مختومه شده ۲۱ درصد از اصل بدهی‌ها در قالب قبولی دادخواست اعسار مقرر شد در اقساطی منصفانه ماه به ماه از سوی خود مددجویان پرداخت شود که این رقم جدای از نقدینگی ۶۲ میلیارد ریالی خانواده این محبوسان گرفتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.