دلیل تاخیر در پرداخت وام فرزندآوری

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد گفت: درخواست‌های زیاد و پایان سهمیه ماهیانه بانک‌ها از عوامل تاخیر در پرداخت وام فرزندآوری است.

محمدرضا میررحیمی گفت: پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه فرزندآوری، با توجه به بانکی که انتخاب می‌کند، درخواست به سرپرستی بانک ارسال می‌شود.

او می‌گوید: با توجه به میزان سهمیه ابلاغی ماهیانه، درخواست‌ها به ترتیب تاریخ ثبت نام متقاضیان به شعب آن بانک ارسال شده و تسهیلات پس از تکمیل مدارک پرداخت می‌شود.

به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان تعداد ثبت نام کنندگان در هنگام ابلاغ دستورالعمل یعنی اردیبهشت ماه بسیار زیاد بود و بر این اساس صف انتظار در بانک‌ها دو تا سه ماه طول کشید چرا که سهمیه ماهانه آن‌ها تمام شده و در انتظار سهمیه ماه بعد بودند.

میررحیمی گفت: هفت هزار و ۳۶۰ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۳۱۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون در استان پرداخت شده و با پیگیری استاندار درخواست افزایش سهمیه ماهیانه وام فرزندآوری به مرکز ابلاغ شده است تا با تخصیص سهمیه بیشتر صف انتظار شکسته شود.

او می‌گوید: بانک مرکزی برای تسهیلات فرزندآوری داشتن یک ضامن را الزامی کرده است و اگر متقاضیان شاهد خلاف این مساله در بانک‌ها بودند می‌توانند با شماره ۳۶۹۵۵۵۵۵ تماس گرفته تا این تخلف پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
۵ ماه ثبت نام کردم هنوز ۳۰۰ نفر جلوتر از من تو صف هستن پس کی میخواد ۳۰ میلیون بدن .همش دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
همش دروغ یه شماره گذاشتیداصلاکسی جوابگونیس چرابانک ملت شعبه قیامدشت ازمن درخواست دوتاضامن کرده