جمع بندی و ابلاغ طرح تفصیلی خوانسار تا پایان شهریور ماه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تا پایان شهریور ماه طرح تفصیلی شهر خوانسار جمع بندی و ابلاغ می شود.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: طرح تفصیلی شهر ورزنه که از شهر‌های بسیار قدیمی و با محور گردشگری استان است مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه موارد طرح شده در خصوص این شهر به صورت کامل جمع بندی شد و مورد تصویب همه اعضا قرار گرفت.

او ادامه داد: همچنین موارد جاری شهر‌های خوانسار و سمیرم نیز جمع بندی شد؛ در خصوص شهر خوانسار که چند سالی است از نداشتن طرح تفصیلی رنج می‌برد مقرر شد؛ تا پایان شهریور ماه طرح تفصیلی شهر خوانسار جمع بندی و ابلاغ شود که با ابلاغ این طرح می‌توان برای مردم این شهر کارگشایی خوبی را متصور بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در خصوص تعلل چندین ساله ابلاغ طرح تفصیلی شهر‌های مختلف استان، عنوان کرد: البته که این موضوع پیچیدگی‌های فنی خود را دارد، ولی مشکل اصلی را عدم پیگیری و اهتمام مسئولان مربوطه برای جمع بندی و ابلاغ طرح‌های تفصیلی می‌دانم.

زینلیان با بیان اینکه در تلاش هستیم با برگزاری جلسات منظم و مستمر همه طرح‌های ابلاغ نشده را به جمع بندی رسانده و نهایی کنیم، گفت: طرح تفصیلی بالاترین طرح بالادستی شهر است؛ اگر شهروندان قصد نوسازی، تخریب، بازسازی و … داشته باشند باید براساس طرح تفصیلی پیش روند و اگر این طرح نباشد قانوناً مجاز به انجام فعالیت نیستند. حال اگر عملیاتی انجام شود به اجبار باید عملیات خود را با طرح‌های قبلی به ثمر برسانند. مشکل اینجاست که، چون طرح‌های قبلی متعلق به گذشته است سیستم شهری به لحاظ ترافیکی، بصری، زیبایی و … تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

او گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون طرح‌های تفصیلی شهر‌های کاشان، گلشهر و گوگد ابلاغ شده و طرح‌های تفصیلی شهر‌های درچه، سفیدشهر، خوانسار، اژیه، تیران و قمصر جمع بندی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار