تخصیص اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به قم تا پایان امسال

معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان قم از تخصیص همه اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور تا پایان امسال خبر داد.

سید صولت مرتضوی،معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در جلسه شورای اداری استان قم  با بیان اینکه تراز تجاری کشور بعد از یک قرن مثبت شده است، از تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم   سخن گفت و افزود: امروز هیچ بهانه‌ای از مدیران برای کار نکردن وجود ندارد؛ چرا که این ملت نشان دادند که در همه صحنه‌ها وظیفه خود را به نحو شایسته انجام داده اند و لیاقت دارند که زیر پای آن‌ها فرش قرمز پهن کنیم.

او  توجه به کاستی‌ها و مشکلات قم را از دغدغه‌های رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: راه اندازی فرودگاه قم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ اگر سرمایه گذار برای تکمیل آن ورود پیدا کند قول می‌دهیم همه مشکلات آن را حل کنیم.

مرتضوی گفت: مردم مطمئن باشند که حل مشکلات این استان با جدیت دنبال می‌شود و شخص رئیس‌جمهور همواره پیگیر مسائل و مشکلات استان قم است.

برنامه ریزی برای سفر دوم رئیس جمهور

در ادامه این جلسه استاندار قم همدلی و همراهی مدیران استان را مثال زدنی دانست و افزود: در سایه این همراهی ها، طرح‌ها در استان قم با جدیت و با سرعت دنبال و به مرحله اجرا می‌رسد.

سید محمد تقی شاهچراغی گفت: امروز به برکت این یکدلی ها، مشکلی در پیگیری امور مردم نداریم و مدیریت استان، ستاد برنامه ریزی سفر دوم ریاست جمهوری را کلید زده است و مصمم هستیم که مشکلات و کار‌های روی زمین مانده را در این سفر پیگیری و حل کنیم.

پیگیری جدی برای طرح های روی زمین مانده قم

آقایان ذوالنوری و امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به برخی از کمبود‌ها از جمله مشکلات فاضلاب، بلاتکلیف ماندن مونوریل و فرودگاه اشاره کردند و از مسئولان و به ویژه معاون اجرایی رئیس‌جمهور خواستند که این مشکلات را با جدیت پیگیری کنند.

انتقاد از همراهی نکردن بانک های خصوصی قم

در این جلسه همچنین معاون اقتصادی استاندار از همراهی نکردن بانک‌های خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی استان به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در قم هیچ بانک خصوصی با طرح‌های اقتصادی و عمرانی همکاری نمی‌کند.

محسن امیدیان افزود: یکی از بانک‌های خصوصی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع قم را جمع آوری کرده و باید یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را برای طرح‌های قم هزینه کند، اما تنها ۳ درصد تخصیص داده و بقیه آن را صرف خرید ملک در تهران و معاملات ارزی کرده است.

در ادامه این جلسه از تابلو طرح‌های قابل بهره برداری استان قم در هفته دولت رونمایی شد.

در هفته دولت یکصد و هشتاد و یک پروژه با اشتغالزایی ۴۶۱۱ نفر و با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.