آغاز اجرای ۴۰۰ کیلومترفاز دوم طرح فیبر نوری uso در خراسان شمالی

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از آغاز اجرای فاز دوم فیبرنوری طرح (uso) به میزان ۴۰۰ کیلومتر در راستای توسعه زیرساخت‌های استانی، خبر داد.

علیرضا هاشمی گفت: تاکنون طی دو فاز اجرای بالغ بر ۹۰۰ کیلومتر طرح فیبر نوری (uso) از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات منطقه به عنوان مجری طرح ابلاغ شده است  که در فاز یک به متراژ ۵۰۰ کیلومتر و ابلاغ فاز دو در مرداد ماه سال جاری به متراژ ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی از محل اعتبارات USO جهت توسعه مناطق محروم به مجموعه شرکت مخابرات در استان، واگذار شده است.

او گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در روستا‌ها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از محل تخصیص اعتبارات (USO) طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکنون با پیگیری‌های انجام شده ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری از برنامه فاز یک طرح فوق در نقاط صعب العبور، کوهستانی و روستا‌های مرزی و نقاط محروم استان با راه اندازی و ارتقاء ۲۲ سایت اپراتوری به ۴G و تحت پوشش قرار دادن ۶۸ روستا به اینترنت پرسرعت ارتباطات سیار و تجهیز ۲۶ مرکز روستایی به فیبر نوری اجرا شده و کماکان حفاری و کابلکشی باقیمانده فاز یک در حال اجرا می‌باشد.

هاشمی گفت: فاز دوم این طرح نیز به متراژ ۴۰۰ کیلومتر در مرداد ماه سال جاری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ابلاغ شده است.

مدیر مخابرات منطقه گفت: طراحی و نقشه برداری فاز دوم اجرای طرح توسعه ارتباطات فیبر روستایی توسط طراحان شبکه مخابرات منطقه انجام و عملیات اجرایی آن بلافاصله پس از ابلاغ در مرداد ماه جاری در دوراهی راز به گوئینیک – باغلق به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شده و به یاری خداوند متعال تا پایان شهریور مسیر یاد شده به اتمام خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.