در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تمامی مدارس کشور رتبه بندی می شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: موضوع تعیین رتبه مدارس از مهمترین مسائلی است که در حال رسیدگی به آن هستیم.

احمد محمودزاده گفت: از زمانی که کار خود را شروع کرده و به مشکلات مدارس غیر دولتی ورود پیدا کردیم، بحث تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی و رتبه بندی مدارس غیر دولتی را پیگیری کرده و مد نظر قرار داده ایم.

او گفت: در سامانه مشارکت دات آی آر، بستر این اقدام را آماده کردیم. در حال تهیه و تعریف مصداق‌ها و مثال‌های این کار و راه اندازی بخشی هستیم تا مشخص کنیم این رتبه بندی مدارس با چه شاخص‌هایی عملی می‌شود.

او ادامه داد: مدرسه‌ای که در رتبه اول قرار می‌گیرد؛ باید معلوم باشد که چه شاخصه‌هایی دارد و این موضوع و شرایط آن باید مشخص باشد. یعنی بتوانیم مشخص کنیم که به چه دلایلی این رتبه‌ها را کسب کرده اند.

او اعلام کرد: در حال بارگذاری بخشی از شاخصه‌های خود هستیم و به مرور در چند مدرسه این شاخصه‌ها را اجرایی و بررسی می‌کنیم که آیا قابل اجرا شدن هستند یا خیر؛ اما اگر شرایط مطلوب باشد به امید خدا امسال در کل کشور عملی خواهد شد.

او گفت: البته مدارس دولتی نیز بر اساس سند تحول بنیادین باید در رتبه بندی قرار گیرند و این جزء وظایف و تکالیف ما است. بر اساس قانون تاسیس مدارس نیز به این امر مکلف شده ایم که متاسفانه تا به امروز انجام نشده است و به دنبال اجرایی شدن آن در سال تحصیلی کنونی هستیم.

محمود زاده درباره الزامی بودن تزریق واکسن کرونا در مدارس غیر دولتی گفت: امسال برای ثبت نام در مدارس تزریق واکسن کرونا الزامی نیست؛ اما به تزریق آن برای دانش آموزان بالای دوازده سال تاکید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
شروع شد مسخره بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
باسلام
مگر همه ی مدارس یک مدل و یا در یک منطقه هستند که می خواهید رتبه بندی کنید؟!1
چطور میخواهید مدارس شاهد ،نمونه دولتی و تیزهوشان که شهریه سالانه میلیونی می گیرند را با مدارس دولتی یک یک ریال سرانه و شهریه ندارند مقایسه کنید؟!!
آخرین اخبار