بیمارستان مرزی شلمچه افتتاح شد

صبح امروز مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در شلمچه افتتاح شد.

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در شلمچه همزمان با هفته دولت و با حضور ویدئویی رییس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

سید محمد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: این مرکز درمانی که قرار است خدمات غربالگری بهداشت، خدمات درمانی و فوریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی را ارائه دهد با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال و مشارکت وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند احداث شد.

به گفته او ۲۴ تخت بستری و بخش‌هایی همچون اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء (CPR) داروخانه، واحد، بهداشت (نمونه‌گیری) واحد مامایی و واحد تریاژ در این بیمارستان مرزی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به خدمات رسانی در این مرکز از زائران اربعین حسینی گفت: اگر بیماری نیاز به بستری موقت داشت پذیرش می‌شود و در صورت نیاز توسط نیرو‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان‌های ولیعصر (عج) خرمشهر و آیت‎‌اله طالقانی آبادان منتقل می‌شود.

این مسئول ۱۲ شهریور را موعد استقرار نیرو‌های درمانی در مرز شلمچه اعلام کرد و گفت:، اما اگر شاهد افزایش جمعیت در این روز‌ها بودیم، آماده هستیم که زودتر نیز خدمات‌رسانی خود را آغاز کنیم.

دکتر سید نادر نقیبی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: در ایام اربعین حسینی ۴۹ دستگاه آمبولانس، ۷ اتوبوس آمبولانس، ۴ فروند بالگرد و ۲ فروند هواپیمای بیماربر به زائران در پایانه مرزی شلمچه خدمت خواهند کرد.

او تاکید کرد با توجه به افتتاح مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی مشکلی برای ارائه خدمات به زوار نخواهیم داشت.

این مرکز با سه هزار متر زیربنا و پنج هزار و ۴۰۰متر محوطه با حضور مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.