هم‌زمان با هفته دولت انجام می شود؛

افتتاح ۶۴ پروژه عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:هم‌زمان با هفته دولت ۶۴ پروژه عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود.

اکبر کرامتی در جمع اصحاب رسانه گفت : همزمان با گرامیداشت هفته دولت ، ۶۴ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.


کرامتی افزود: با اجرای این طرح‌ها برای ۹۷۵ نفر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی زمینه اشتغال فراهم می شود.


او همچنین اظهار کرد: تعداد ۵ پروژه از مجموع پروژه های ذکر شده در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۷۳ میلیارد ريال، با تعداد ۳۴ اشتغال پایدار، ۳۲ تثبیت اشتغال و بهره‌مندی ۳۸ خانوار آماده بهره برداری می باشد.

کرامتی اضافه کرد: این طرح ها شامل یک واحد تولید قارچ خوراکی، سه واحد تولیدی گلخانه و یک واحد کشت گل محمدی  در شهرستان های میاندوآب، بوکان، ارومیه، تکاب و نقده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آب و خاک و نقش آن در مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی، بیان کرد: تعداد ۳۷ پروژه از مجموع ۶۴ پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی با اعتبار بالغ بر ۳۴۹ میلیارد ريال، با تعداد ۵۵۶ اشتغال پایدار، ۹۰۹ مورد تثبیت اشتغال و ۱۰۹۱ خانوار بهره بردار نیز در هفته دولت افنتاح می شود.

او تاکید کرد: این طرح ها شامل ۱۶ طرح انواع سیستم های نوین آبیاری با ظرفیت ۸۶۵ هکتار، ۴ طرح انتقال آب با لوله به طول ۶۲۲۴ متر، سه طرح احداث، مرمت و بازسازی استخر ذخیره آب با ظرفیت هزار مترمکعب ، ۷ رشته مرمت و لایروبی و بازسای قنات، ۷ طرح احداث و پوشش بتنی و سنگی کانال به طول ۲۷۵۹ متر در سطح استان می باشد.

کرامتی گفت : تعداد یازده پروژه نیز با اعتبار بالغ بر ۳۶۲ میلیارد ريال، با تعداد ۲۸۱ اشتغال پایدار، ۲۳۸ تثبیت اشتغال و بهره مندی ۱۳۹۲خانوار نیز در بخش منابع طبیعی و امور آبخیز داری در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

او در خصوص طرح های قابل افتتاح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری نیز گفت: این طرح ها شامل عملیات آبخیزداری با ظرفیت ۱۷۰۵۴مترمکعب در شهرستان های پلدشت، سردشت، چالدران، ارومیه، مهاباد، شاهین دژ، پیرانشهر، چالدران، مهاباد، اشنویه می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: تعداد ۵ پروژه نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع غذایی با اعتبار بالغ بر ۱۷۱ میلیارد ريال، با تعداد ۳۲ اشتغال پایدار نیز آماده بهره برداری می باشد که این طرح ها نیز شامل ۹۱ واحد تولید انواع کود آلی،  دو واحد بسته بندی حبوبات و غلات، یک واحد بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین، یک واحد فرآوری میوه و سبزیجات درشهرستان های مهاباد، تکاب و ارومیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.