رفع چالش های فناورانه استان به همت پارک‌ علم و فناوری

پارک‌های علم و فناوری به عنوان حلقه واسط اکوسیستم نوآوری استان‌ها یک شبکه منسجم برای حل مشکلات فناورانه در هر استان ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارهمدان از اجرای رویداد بزرگ طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان (تانا) برای رفع مشکلات دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های صنعتی خبر داد.

ظاهر پورمجاهد در ستاد هماهنگی طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان (تانا) گفت: این رویداد با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف رفع چالش‌های دستگاه‌های اجرایی، واحد‌های صنعتی، موسسات مالی و خدماتی، واحد‌های تولیدی و بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و دیگر تشکل‌های اقتصادی توسط شرکت‌های دانش بنیان با ارائه راهکار‌های فناورانه برگزار می‌شود.

او هدف از اجرای این طرح را فعال کردن ظرفیت‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری برای پاسخ به نیاز‌های نهاد‌های مربوط در استان دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه شیوه نامه اجرایی این رویداد از تیر به استان همدان ابلاغ شده است گفت:زیرمجموعه ستاد اقتصاد دانش بنیان ، نیاز‌های دانشگاه ها، مراکز علمی و دستگاه‌ها مشخص و در یک سامانه نرم افزاری ثبت می‌شود.

پورمجاهدگفت: با انتشار فراخوان از افراد صاحب ایده و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ استان‌ها دعوت شده است که در رفع نیاز‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و دستگاه‌های اجرایی پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

او گفت: در رویداد تانا به سامانه‌ای به نام «نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (سامانه نان)» متصل می شود که با طرح اولویت ها، ایده‌ها و نظرات دستگاه‌های اجرایی، صاحب نظران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بتوانند در ارتباط با رفع نیاز‌ها اقدامات علمی مقتضی را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری، دانش تولید شده در دانشگاه‌ها را به محصول تبدیل می‌کنند و به نظام اقتصادی و بازار تحویل می‌دهند افزود: پارک علم و فناوری برای حل مسائل با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به کمک دستگاه‌های اجرایی می‌آیند.

هشت شرکت دانش‌بنیان، ۴۵ واحد فناور و چهار واحد خلاق در استان همدان راه اندازی شده است و برنامه‌های توسعه شرکت‌های دانش بنیان تا پایان سال ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.