جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس در مهرماه

ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ۲۵ آبان در اصفهان برگزار خواهد شد و جشنواره استانی هفتم مهر در همدان آغاز به کار خواهد کرد.

دبیر جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس گفت:آثار برگزیده استانی به جشنواره ملی راه خواهند یافت و علاقمندان می‌توانند در ۲۲ رشته هنری در این جشنواره رقابت کنند.

 رضا ینگجه گفت: این جشنواره در پنج بخش اصلی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود. در رشته هنر‌های نمایشی آثار تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایشنامه، موسیقی و سرود موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود و هم‌خوانی در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه افراد در رشته هنر‌های تجسمی عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه‌سازی و خوشنویسی نستعلیق رقابت خواهند کرد افزود: در بخش رادیویی نمایش رادیویی و پادکست مورد توجه است.

بخش ویژه استانی زندگی و سیره سرلشکر شهید حاج حسین همدانی خواهد بود و بخش ویژه کشوری ۲۵ آبان  ۱۳۶۱ سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان است.

دبیر جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس در همدان با اشاره به دریافت آثار استانی تا ۱۵ شهریور گفت: این آثار در سه بخش هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن به رقابت گذاشته می‌شود.

امین لطفی مدیر هنری و سینمایی بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان هم با بیان اینکه در هر رشته یک نفر انتخاب و به جشنواره ملی راه می‌یابد گفت: استان همدان همواره در جشنواره ملی دارای رتبه است و در جشنواره سال ۹۳ نوشهر تولیدات هنری همدان به عنوان بهترین آثار رتبه نخست را کسب کرد و در دوره‌های بعد نیز هر سال ۵ یا ۶ اثر صاحب رتبه شدند.

در این مراسم از پوستر «ششمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان» رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.