افزایش ۶۰ درصدی خرید تضمینی مباشرتی گندم در کرمانشاه

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از افزایش ۶۰ درصدی خرید تضمینی مباشرتی گندم در شبکه تعاونی‌های روستایی کرمانشاه در سال جاری خبر داد.

ایرج صفایی گفت: تعاون روستایی تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی مباشرتی با شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری کرده است.

وی افزود: شبکه تعاونی‌های روستایی استان کرمانشاه با استفاده از پتانسیل و ظرفیت خود و با به کارگیری مراکز خرید تخصصی محصولات کشاورزی در سال جاری موفق به این خرید این مقدار گندم کرده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته میزان خرید‌های تضمینی مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان بیش از ۳۲ هزار تن بوده که در سال جاری ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه گفت: سیاست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید بر خرید‌های توافقی محصولات کشاورزی و همچنین کشت قراردادی است.

صفایی افزود: در سال گذشته برای نخستین بار بیش از پنج هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت که در سال جاری نیز در صورت ارسال دستورالعمل‌های مربوطه و ابلاغ آن از طریق وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مقادیر قابل توجهی از اراضی استان زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی به مزایای کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: بیمه محصول و تامین نهاده مورد نیاز و در نهایت تضمین خرید محصول از کشاورز از مزایای این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار