کاهش زمان قطعی آب در همدان

با در مدار قرار گرفتن چاه‌های آب کشاورزی، زمان قطعی آب در شهر همدان نسبت به روز‌های قبل کاهش و در زمان وصل شدن هم فشار آب افزایش یافته است.

کم آبی و بی آبی در روز‌های گذشته مشکلات زیادی را برای شهروندان همدانی ایجاد کرده است و هرچند همچنان قطعی آب در شهر همدان ادامه دارد، اما با وارد مدار شدن ۲۸ حلقه چاه کشاورزی زمان قطعی آب نسبت به قبل کمتر شده و در زمان وصل بودن آب فشار آن نیز زیاد‌تر شده است.

آقای بهرامی که ساکن حوالی میدان دانشگاه شهر همدان است می‌گوید: او در طبقه دوم ساختمانی ساکن است و در روز‌های قبل به طور کامل آب در منزل او قطع بوده است، اما از دیروز و امروز برای ساعاتی در روز آب وصل شده است.

او افزود: اکنون صبح‌ها هنگام اذان صبح آب وصل می‌شود و حوالی ساعت ۹ آب قطع می‌شود و دوباره ساعت ۱۴ آب برای حدود ۲ ساعت وصل می‌شود و دوباره آب قطع می‌شود تا حوالی ساعت ۱۱ شب و مجدد آب منزل او بعد از یک ساعت قطع می‌شود و قطعی آب تا اذاتن صبح ادامه دارد.

این شهروند همدانی با اشاره به اینکه بحران و مشکل آب تا حدی نسبت به چند روز قبل کاهش یافته است از مسئولان خواست تا رفع کامل این مساله از تلاش دست نکشند چرا که این قطع شدن‌های آب مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

خانم رضایی دیگر شهروند همدانی هم با گلایه از قطعی‌های گسترده آب در روز‌های گذشته در همدان گفت: از دیروز میزان قطعی‌ها کمتر شده است و به نوعی بخشی از زمشکل کم شده است.

او می‌گوید: در روز‌های گذشته باید برای استفاده حداقلی از آب، با گالن و بطری به پارک‌ها مراجعه و آب تهیه می‌کردیم و یا از تانکر‌های مستقر در مناطق مختلف آب می‌گرفتم، اما لااقل از دیروز یاعاتی در روز آب وصل می‌شود و ما می‌توانیم مقداری برای مصارف ضروری ذخیره کنیم.

این شهروند همدانی هم از مسئولان خواست هرچه زودتر این مشکل را رفع کنند.

سخنگوی صنعت آب در استان همدان هم گفت: با اضافه شدن ۲۸ حلقه چاه به شبکه آبرسانی شهر همدان میزان قطعی‌های آب کاهش یافته است.

حمید عزیزی متواضع افزود: در مجموع ۳۸ حلقه چاه کشاورزی به شبکه آبرسانی متصل شده است که ۲۸ وارد مدار شده و مردم از آب آن‌ها بهره‌مند هستند و ۱۰ حلقه نیز در حال آماده سازی است.

او افزود: عملیات اجرایی این طرح به طول ۱۶ کیلومتر از ۹ روز پیش آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده عملیات لوله گذاری آن به پایان برسد.

او افزود: تاکنون ۱۴/۵ کیلومتر از خط آبرسانی جورقان به همدان هم حفاری، ۷/۶ کیلومتر لوله گذاری، ۱۲ کیلومتر تامین لوله شده است.

به گفته استاندار همدان طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار به عنوان منبع پایداری برای تامین آب مورد نیاز شهر همدان در حال اجراست.

علیرضا قاسمی فرزاد پیشتر اعلام کرده است اجرای مرحله نخست این طرح تا بیستم شهریور به پایان می رسد.

برچسب ها: آب ، خشکسالی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار