آذربایجان غربی بدون فوتی کرونایی

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از افزایش مراجعین سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی مراجعه داشتند که نسبت به آمار ثبت شده در ۵ شهریور که ۱۱۲ نفر بود، افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی در استان افزود: در حال حاضر۲۵۸ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که ازاین تعداد تست ۹۶ نفر مثبت است.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ نفر در بخش کرونای استان بستری شدند که از این تعداد تست ۵نفر مثبت بود، گفت: در این بازه زمانی ۳۱ نفر مبتلای جدید ثبت شده است.

دکتر موسوی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی در استان ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۷۰ دوز واکسن کرونا در استان بین جامعه هدف بالای ۵ سال در استان تزریق شده است، افزود: ۸۴.۴ درصد از این افراد دوز اول، ۷۵.۶ درصد دوز دوم، ۳۴.۵ درصد دوز سوم و ۱.۳۶ درصد دوز چهارم را دریافت کردند.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه ۴۴.۹ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال در استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: ارومیه با ۵۶.۱ درصد در بین این گروه هدف بیشترین آمار دریافت دوز سوم را به خود اختصاص داده و پیرانشهر با ۲۲.۹ درصد کمترین درصد را در بین شهرهای استان دارد.

دکتر موسوی پوشش واکسیناسیون ۵ سال تا ۱۱ ساله ها در نوبت اول را ۳۵.۹ درصد، و نوبت دوم را ۱۷.۷ درصد اعلام کرد و گفت: ۹۰.۴ درصد ۱۲ تا ۱۷ ساله ها در استان نوبت اول و ۷۹.۳ درصد نیز نوبت دوم را دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.