سایه سنگین چتر حمایتی بیمه بر سر دانشجویان

گرانی بیمه دانشجویی موجب دغدغه و نگرانی دانشجویان شده است.

مدتی است که گرانی بیمه دانشجویان دغدغه آن‌ها شده و با توجه به اینکه قرار گرفتن در طرح بیمه، امنیت شغلی و جزئی از سنوات بیمه آن‌ها محسوب می‌شود، بنابراین برای این قشر از جامعه که تعداد محدودی هم نیستند از اهمیت خاصی برخوردار است.

ماجرا از این قرار است که در گذشته تنها ۸ دهم درصد دانشجویان کشور تحت پوشش بیمه حمایتی قرار داشتند. اما به تازگی پوشش بیمه برای دانشجویان به صورت گسترده آغاز شده و تعداد بسیاری از دانشجویان را تحت پوشش قرار داده است.

اما موضوعی که دانشجویان را رنجیده خاطر کرده است، گرانی مبلغ بیمه است. قرار بود مبلغ ۱۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شود اما طبق گفته دانشجویان از مبلغ ۵۰۰ هزار تومان آغاز و تا ۳ میلیون تومان هم می‌رسد.

دانشجویان از این موضوع گلایه دارند و با ارسال پیام‌هایی خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

 

دغدغه روز/

سلام تقریبا یک ماه است که خبر بیمه تامین اجتماعی دانشجویی به مبلغ ۱۳۵ هزار تومان، از سوی رئیس سازمان امور دانشجویی اعلام شده، ولی متاسفانه هنوز خبری از اجرای آن نیست و مبلغ فعلی آن بیشتر از نرخ اعلامی است و به علت تعیین نشدن بودجه فعلا اجرا نشده است، لطفا پیگیری کنید.


خبر بیمه دانشجویی به مبلغ ۱۳۵ هزار تومان، از سوی رئیس سازمان امور دانشجویی یک ماه پیش اعلام شده، ولی متاسفانه به علت تعیین نشدن بودجه خبری از اجرای آن نیست و مبلغ فعلی آن بیشتر از نرخ اعلامی است لطفا بررسی کنید.


سلام لطفا بودجه برای بیمه دانشجویی ۱۳۵ هزار تومان معین کنید ممنون


رئیس سازمان امور دانشجویان در تیر ماه بیمه دانشجویی را ۱۳۵ هزار تومان اعلام کردند، ولی تا الان اجرایی نشده لطفا پیگیری کنید.


در تیرماه اعلام شد که بیمه دانشجویی ۱۳۵ هزار تومان است، ولی بیمه تامین اجتماعی حداقل ۵۰۰ هزار تومان است این موضوع را از سازمان امور دانشجویان پیگیر شدیم، اما گفتند بودجه برای این کار تامین نشده است. لطفا پیگیری کنید.


لطفا درباره بیمه دانشجویی به مبلغ ۱۳۵ هزار تومان گزارشی تهیه کنید، متاسفانه به علت تعیین نشدن بودجه خبری از اجرای آن نیست و مبلغ فعلی آن بیشتر از نرخ اعلامی است لطفا از سازمان امور دانشجویان پیگیری کنید؛ در عکس ارسالی از ماهانه ۵,۰۱۵,۷۰۰ ریال تا حداکثر ۳۵,۱۰۹,۹۰۰ ریال برای بیمه دانشجویان تعیین شده و این برای دانشجویان مبلغ زیادی است.

از

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام لطفا به این موضوع رسیدگی کنید...
دانشجوها جزو مهم ترین قشر جامعه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
ممنون میشم پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۷:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
لطفا وضعیت بیمه دانشجویی را هر چه زودتر مشخص نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
پیگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
این مبالغ البته برای بیمه 12 درصد است اگر دانشجویی بیمه 18 درصد انتخاب کند حق بیمه تقریبا از هفتصد هزار تومان شروع میشود و تا 5 میلیون ادامه دارد
آخرین اخبار