افزایش بی‌سابقه هزینه‌ها در بخش خدمات انگلیس

بخش خدمات انگلیس از افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها طی ۳ ماه گذشته در این کشور خبر داد.

کنفدراسیون صنایع انگلیس (CBI) امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، کسب‌وکار‌های خدماتی این کشور افزایش بی‌سابقه‌ای را در هزینه‌ها طی سه ماه گذشته گزارش کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نهاد انگلیسی پیش‌بینی می‌کند در آینده این وضع بدتر شود، زیرا به نظر می‌رسد تورم تقاضا را بیشتر کاهش دهد.

تراز کلی خوش‌بینی تجاری کنفدراسیون صنایع انگلیس تفاوت بین درصد شرکت‌های خوش‌بین و بدبین را اندازه‌گیری می‌کند و در حال حاضر به ضعیف‌ترین میزان خود از می ۲۰۲۰، یعنی اوج همه‌گیری کووید-۱۹، برای خدمات مصرف‌کننده و تجاری سقوط کرد.

شارلوت دندی، رئیس بررسی‌های اقتصادی این نهاد در این باره گفت: «انتخاب‌های کمی برای کسانی وجود دارد که به دنبال سیگنال‌های مثبت در بخش خدمات در سه ماهه گذشته هستند، افزایش تورم به خانوار‌ها و هر بخش تجاری آسیب می‌زند و صنعت خدمات نیز مستثنی نیست.»

تورم قیمت مصرف کننده انگلیس در ماه جولای به ۱۰.۱ درصد رسید و بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی می‌کند که در اکتبر به بالاتر از ۱۳ درصد برسد.

کسب‌وکار‌های انگلیس در حال حاضر قیمت‌های مشتریان را به بالاترین حد افزایش داده اند، این بیشترین میزان از سال ۲۰۰۶ در بخش مصرف‌کننده و بیشترین میزان در بیش از ۲۰ سال گذشته برای شرکت‌های خدمات تجاری و حرفه‌ای است.

داده‌های کنفدراسیون صنایع انگلیس بر اساس نظرسنجی از ۱۹۹ شرکت بین ۲۶ ژوئیه و ۱۵ اوت است.

این در حالیست که به دلیل حمله روسیه به اوکراین و به دنبال آن تحریم‌هایی که غرب بر مسکو وارد کرد، روسیه عرضه انرژی به کشور‌های اروپایی را بسیار کاهش داده است و همین هم موجب افزایش قیمت در این کشور‌ها از جمله در انگلیس شده است.

در هفته‌های اخیر بسیاری از مقام‌های اروپایی نسبت به زمستان در این کشور‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند، زیرا احتمال کمبود انرژی و افزایش قیمت‌های را پیش‌بینی می‌کنند.

به تازگی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس، در مقاله‌ای نوشت که چند ماه آینده به دلیل قیمت بالای انرژی برای انگلیس سخت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار