اگر انگلیسی‌ها به خاک من تجاوز کنند در مقام مدافعه برآیم و تا آخرین قطره خون من بر زمین نریخته است، دست از جنگ با آنان نکشم.

«ای کلام‌اللّه گفتار مرا شاهد باش، من به تو سوگند یاد می‌کنم که اگر انگلیسی‌ها بخواهند بوشهر را تصرف کنند و به خاک وطن من تجاوز کنند در مقام مدافعه برآیم و تا آخرین قطره خون من بر زمین نریخته است، دست از جنگ و ستیز با آنان نکشم و اگر غیر از این رفتار کنم، در شمار منکرین و کافرین به تو باشم و خدا و رسول از من بیزار شوند.»

این بخشی از وصیت نامه مردی است که سال‌ها پیش لباس رزم پوشید، یک تنه لشکر جمع کرد تا نگذارد حتی یک وجب از خاک وطنش به دست غریبه‌ها بیفتد، درست آن هم در زمانی که همه در وطن فروشی با هم رقابت می‌کردند. 

 

 

انگلیس یا آمریکا؟ دشمنی کدام یک محرز است؟

نوزدهم مرداد ۱۲۹۴ بود که انگلیسی‌ها به قصد اشغال وارد خاک بوشهر شدند تا رویای قرارداد ۱۹۰۷ را تحقق بخشند.

قراردادی که درسن‌پطرزبورگ پایتخت روسیه بین دولت‌های روس و انگلیس در مورد تقسیم ایران به امضا رسید و طبق آن ایران به سه منطقه تقسیم شد.

قسمت شمال تحت نفوذ روسیه، قسمت جنوب تحت نفوذ انگلیس و یک منطقه هم بی‌‎طرف. حوزۀ نفوذ روسیه در ایران از قصر شیرین و اصفهان و یزد و خواف می‌‎گذشت و به برخوردگاه مرز ایران و روسیه و افغانستان می‌رسید.

حوزۀ نفوذ انگلستان شامل جنوب شرقی ایران در شرق خطی که از بندر عباس به کرمان و بیرجند می‎رسید، قرار داشت. منطقه بی‌‎طرفی نیز تحت نفوذ حکومت مرکزی ایران بود.

دولت‌های انگلستان و روسیه قرار گذاشتند که هیچ‌کدام در حوزۀ نفوذ دیگری امتیازی نگیرند، ولی شهروندان‌شان می‎توانستند در منطقه بی‎طرف هم امتیاز بگیرند.

پس از آغاز جنگ جهانی اول به سبب نفوذ آلمان در ایران کشور‌های انگلستان و روسیه منطقه بی‎طرف را هم با بستن قرارداد ۱۹۱۵ بین خود تقسیم کردند. 

این قرارداد در سن‌پطرزبورگ، پایتخت روسیه، به امضای ایزولسکی وزیر خارجه روسیه و نیکلسون سفیر کبیر انگلستان در روسیه رسید و خدشه بسیاری بر استقلال کشورمان زد. سرانجام هم انگلیس در مارس ۱۹۱۵ در صدد احیای رویای خود برآمد. حرکتی که موجب خشم اهالی منطقه شد.

یک نفر در برابر یک لشکر 

پس از اشغال بوشهر به دست انگلیسی‌ها، رئیس‌علی دلواری سردار بزرگ جنوب به مقابله با آن‌ها پرداخت و نیروهای انگلیسی که رئیس‌علی و مجاهدان دشتی و تنگستان را دشمن اصلی خود می‌دانستند، قصد تصرف دلوار را کردند.

متجاوزان انگلیسی با چهار کشتی دالهوزی، پیراموس، لاورنس و جونز و گردان پیاده نظام ۹۶ به بندر دلوار حمله کردند. اما پس از نبردی سه روزه با ۳۳۰ کشته از دلاوران تنگستانی شکست خوردند.

سرانجام رئیس‌علی دلواری که با یاران خود با تدارک حمله‌ای سنگین قصد شبیخون به بوشهر و تهاجم علیه انگلیسی‌ها را داشت در منطقه تنگک صفر در حومه بوشهر با خدعه و نیرنگ انگلیسی‌ها از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در سال ۱۲۹۴ در ۳۴ سالگی به شهادت رسید.

انگلیس یا آمریکا؟ دشمنی کدام یک محرز است؟

رئیس‌علی اینگونه در مقابل انگلیسی‌ها ایستاد و رئیس‌علی داشت نقشه آنها را در ایران ناکام می‌گذاشت و نقشه حذف رئیس‌علی را طراحی کردند. وضعیت خاصی هم در استان حاکم بود و برخی خوانین با رئیس‌علی بودند، برخی در مقابل او و برخی هم بی‌طرف بودند. انگلیسی‌ها از این وضعیت هم استفاده کردند و برای ایجاد تفرقه اقدام کردند و کسی به نام غلامحسین را وادار کردند که رئیس‌علی را ترور کنند.

ترور رئیس‌علی توسط یکی از خائنین انجام شد. در افکار عمومی قاتل رئیس‌علی به نام غلامحسین تنگکی مطرح می‌شود ولی ما به عنوان خانواده رئیس‌علی و کسانی که در دلوار زندگی می‌کنیم همچنین ذهنیتی را نسبت به ایشان نداریم.

اینکه غلامحسین‌نامی رئیس‌علی را کشته است، بحث دیگری است ولی اینکه این شخص غلامحسین تنگی نبوده است را مطمئن هستیم. وقتی به پدر غلامحسین تنگکی (علی صفر) گفته شد که پسر شما چنین کاری کرده، هر روزی که به دلوار می‌آمد بچه‌های خود را روی گاری می‌گذاشت و می‌آورد دلوار به پدر رئیس‌علی می‌گفت اگر فکر می‌کنی بچه من رئیس‌علی را کشته است، همین الان سر همه بچه‌های من را ببرید.

اهالی تنگک همراه و همکار رئیس‌علی دلواری بودند و قطعاً چنین کاری را نمی‌کردند. همه قوم و خویش بودند و چنین کاری نمی‌کردند. ما باید این ننگ را از دامن تنگک پاک کنیم. در برخی از کتاب‌ها چنین موضوعی نوشته شده است و به عنوان مرجع از آن استفاده شده است؛ با همه تفاسیر نکته مشخص این است که انگلیسی ها دستور ترور و شهادت رئیسعلی را صادر کردند؛ کاری که بیش از صد سال بعد آمریکایی ها آن را به خوبی انجام می دهند؛ به قول نیاکانمان آن چیز که برای آمریکایی ها آرزوست، برای انگلیسی جماعت خاطره‌ست.

رئیس‌علی از قبل کشاورز بوده و به خاطر هم‌جواری با دریا به فعالیت‌های تجارت هم مشغول بوده و با کشورهای عربی ارتباط تجاری داشتند. ولی بیشترین محل تأمین زندگی آنها کشاورزی بوده است.

انگلیسی‌ها به رئیس‌علی گفتند ۴۰ هزار پوند بگیر و دست از کار بردار ولی تمکن رئیس‌علی و خانواده او مانع می‌شود که بخواهد این خفت را بپذیرد.

انگلیس یا آمریکا؟ کدام یک دشمن‌ترند؟

وقتی که دریابیگی به پدر رئیس‌علی می‌گوید که به پسرت بگو تا اینقدر پول بگیرد و کنار بکشد، پدرش می‌گوید که درآمد و هزینه ما مشخص است و غذای ما نان و خرما است و نیازی به پول اجنبی‌ها نداریم.

حکایت زندگی رئیس علی دلواری و بسیاری از افرادی که دربرابر انگلیس ایستادگی کردند اگرچه به شهادت رسید اما پایان نداشت چرا که داستان انگلیس و رویای او هم برای اشغال ایران هنوز پاربرجاست.

حکایت یک دشمنی دیرینه 

با شروع حمله و تجاوز عراق به خاک ایران، در حالی که بیش از ۸۰ کشور به صورت رسمی و غیر رسمی عراق را یاری می‌دادند، جمهوری اسلامی ایران حتی از داشتن حق خرید سیم خاردار که یک وسیله غیرنظامی محسوب می‌شد، محروم بود.

«جیووانی دی استفانو» وکیل ایتالیایی صدام که از کمک شرکت‌های اروپایی به رژیم صدام برای به‌دست آوردن مواد شیمیایی پرده برداشت، در این رابطه گفته است: «به‌طور مشخص شرکت‌هایی از انگلیس، آلمان، ایتالیا، هلند و فرانسه در چهارچوب تضمین مالی آمریکا به عراق کمک کردند.»

و در جای دیگر هم گفت: «انگلیس از جنگ میان عراق و ایران خوشحال بود زیرا در جریان این جنگ قیمت نفت برنت دریای شمال به اوج رسیده بود.»

انگلیس یا آمریکا؟ دشمنی کدام یک محرز است؟

وقتی آمریکا به انگلیس درس پس می‌دهد

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل منطقه درباره دشمنی انگلیس به ما اینگونه پاسخ داد: تاریخ سیاسی انگلیس سراسر استعمار و نژادپرستی و دشمنی با اسلام و خصوصا ایران است در تاریخ ایران هرجا که نگاه می‌کنید لکه های ننگ شیطنت های انگلیس را می‌بینید چه در  قبل از انقلاب و ممانعت از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن.

به گفته کنعانی مقدم پس اشغال ایران در جنوب در زمان دلواری که ما شاهد مقابل دلیران تنگستان بر ضد استعمارگری این کشور بودیم و نگذاشتند با مقاومتشان تا ایران بین روسیه و انگلیس تقسیم شود و نشان دادند که هرگز زیربار استعمار این کشور نخواهند رفت.

کنعانی مقدم گفت: کودتای آژاکس ( اسم رمز عملیات سازمان سیا در کودتای ۲۸ مرداد)، بیانیه بالفور ( اعلامیه‌ای تاریخی است که دولت انگلیس در سال ۱۹۱۷ میلادی و در خلال جنگ جهانی اول، برای اعلام حمایت از ایجاد یک «خانهٔ ملّی برای مردمان یهودی» در فلسطین صادر کرد) و حتی همین الان که شیطنت هایی در زمینه تصویب برجام انجام داد و پیش نویس قعنامه هایی که در سازمان ملل بر ضد ایران انجام داد و باعث شد تا به تحریم ایران بیانجامد  همه نشان از این دارد که استعمار انگلیس در پی سلطه و بازگشت به ایران است هم از نظر ژئو پلوتیکی و هم اکونومیک منطقه‌ای.

انگلیس یا آمریکا؟ دشمنی کدام یک محرز است؟

وی ادامه داد: در ادوار مختلف یعنی از زمانی که اجلاس سران چرچیل، هیتلر و استالین در ایران برگزار شد ما شاهد مداخلات مستقیم و غیر مستقیم انگلیس بر ضد ایران بودیم به نظر میرسد که آمریکا یعنی استمعار جهانی پیمانکار استعمار پیر و جانشین آن شده است و هنوز که هنوز است نسخه های انگلیسی را اجرا می‌کند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به تشکیل فرقه‌های ضاله توسط انگلیس گفت: انگلیس سالهاست تفرقه بیانداز و حکومت کن را همواره داشته است . با شکل دادن به فرقه های مختلف و تقویت آنها از بهائیت گرفته تا رشد سلمان رشدی و همچنان شیعه انگلیسی که باعث تفرقه در دنیا و عراق شده است، تمام اینها طرح های انگلیسی برای تفرقه اندازی بوده است و خصوصا در مسائل مذهبی مانند بهائیت تلاش کرده تا با ایجاد تلاش در بین امت اسلامی همواره چشمه های فتنه را ایجاد کند.

برچسب ها: سیاسی ، سیاست خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
من ترجیح میدم با عقاب ارتباط داشته باشم تا با روباه مکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
ولی عقاب با شغال همبازی نمیشه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
Arezoo
۲۲:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
آقایون مسئول توروخدا تفاهم کنید به خدا گرونی و تورم خسته مون کرده همه مردم ایران که وضعشون متوسط و خوب نیست که کسانیم مثل من کارگر هستن که محتاج بنده ی خدا هستن بزارید این دوروزه عمر حداقل رنگ ارزونی ببینیم مردم شماهم نگید مرگ برآمریکا یا مرگ بر انگلیس بزارید مسئولین محترم به کارشان برسند انقد سنگ اندازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۹:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
راست میگه ، فقط بگید مرگ بر منافق نفوذی فتنه گر
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
شما که با همه دشمنید،هنر داشته باشید دشمنا رو دوست کنید،ازشون منفعتم میبرید
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
دقیقا
United States of America
محمدی
۱۷:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
دوستان عزیز چند نکته
1- اونایی که هی میگن بازگشت به دوران شکوهمند باستان! محض اطلاع بعد از حمله اسکندر و سلطه سلوکیان بر ایران اونها تلاش کردند فرهنگ یونان رو گسترش بدن که زنان برهنه باشند(در هیچ تصویر واقغی از ایران باستان برخلاف تصورات زنان برهنه نبودند وحجاب داشتند)و...
که با مخالفت مردم روبه رو شدن. حالا بعضیا میخوان فرهنگ میراث داران همون ونان رو بپذیرند و فرهنگ خودشون رو کنار بذارن
2- مطمئنا روسیه تزاری خبیث بوده اما این روسیه با اون زمان همه چیش فرق داره. هم نامش و هم نوع حکومتش و رفتارش
3- یعنی میشه انقدر کسی وقیح باشه که انگلیسی که در جنگ جهانی اولبا ساختن قحطی باعث مرگ 8000000 ایرانی شد(10000000 هم میگن) رو دوست خودشون میدونن؟
4- چقدر جای رئیسعلی دلواری ها خالیه تا خباثت اینا رو بهشون بشناسونه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
دشمن دشمن من دوست منه
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
سر راست بگو روسیه و چین دوستمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
شیطان بزرگ از همه دشمن تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
آمريكا ورژن جديد انگليس است ، امريكا رو بازي مي كند ولي انگليس با سياست كار مي كند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
آمریکا دست هزار تا انگلیس رو از پشت بسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
من انگلیس و امریکا را به طالبان ترجیح میدم
Slovakia
مبارز
۱۳:۲۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
بلیط بگیر و سریع برو آمریکا ، چون ترامپ برگرده ، مثل تفاله میندازدت بیرون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
سگ زرد برادر شغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
چرا ما نیرنگ انگلیسی ها رو داخل کشور خودشون نداشته باشیم و تفرقه نیاندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
همه یشان یه کرباسند
یه روز در پوست شغال یه روز در پوست خوک یه روز ..... فکرشان برای دوشیدن انسانهای که قابل دوشیدن
وکدام انسان باشعور چنین اجازه ای به خود میدهد چنین دوشیدنی بدوشد ونفهمد شغال بودیا خوک
وقتی شعور نداشته باشد پس بنابراین چنین اجازه نیازی به اجازه نیست دوشیده خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
پس روسبه چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس دشمن تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
تعجبم اینه وقتی به تاریخ نگاه میکنی هیچ کشوری اندازه انگلیس و روسیه به ایران ضرر نزدن بعد دشمن ما شده امریکا ، و انگلیس و روسیه هنوز تو این مملکتن
Slovakia
مبارز
۱۳:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
واقعا تعجب ناکه ، به تاریخ 100 سال گذشته که نگاه می کنیم هیچ کشوری به اندازه آمریکا به تمام دنیا تجاوز و دست اندازی نکرده
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
مبارز خان
عزیزم استعمار گرانی از جمله
انگلیس/روسیه/هلند/پرتغال/اسپانیا
اینا کل دنیا رو گرفتن و به کل دنیا گند زدن
مخصوصا انگلیس که بیشتر از یک چهارم کل دنیا رو در اختیار داشت به مدتی طولانی
آمریکا جنایاتی که انجام داده شاید به ۲۰ تا هم نرسه (اصل کاری ها و مهم ها)
ولی انگلیس دیگه آنقدر انجام داده که قابل شمارش نیست
یه نمونش قحطی تو ایران بود که قریب به ده میلیون نفر رو از هم وطنانمون کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
بهایی ها. دین نیستند ، مردم ساده باور نکنند.. انها فرقه ای هستن کها تگلیس برای تفرقه در میان شیعیان. و ایجاد کنند و کم کم اسراییل و دروغهای گفته شده
توسط انگلیس را باور کنند و علیه عربها. شروع به. تفرقه کنند. ، همین کار را با حجاز کردند و گروه وهابیت را درست کردند ، دزدهای نجده. بی خدا و کتاب و فلان
شدن عربستان سعودی. که سعود رئیس انه بود ... و صهیونیستها گروه شیطان صفت. کودک کش برای فلسطین و خاور میانه را بگیرن. و دولت یهو نه اصل یهود بلکه
دولت یهود صهیونی .. از نیل تا فرات را خواستند و مروز دیک تیکه ازفلسطین که دیوار کشیدهاند از تری.... روز رفتن هر سه فرقه نزدیک است. ... خدا همراهمان است
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی رحمانی
۱۷:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس شیطان برزگ
Slovakia
مبارز
۱۷:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
2 روی یک سکه هستند.
با استراتژی زر ، زور ، تزویر
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
فرانسه دشمن تر است . اما چون قدرت امریکا را ندارد نمیتواند دشمنی اش را کامل بروز دهد.
فرانسه کشوری است که اسراییل را به سلاح و تکنولوژی هسته ایی مجهز کرد و عامل و سنگ بنای اسراییل فعلی فرانسه است. هرچند انگلستان ان را به وجود اورد..اگر اسراییل سلاح هسته ایی نداشت الان کشوری به نام اسراییل وجود نداشت.
فرانسه در جنگ صدام علیه ایران با تمام توان از صدام حمایت کرد . حتی با اجاره دادن هواپیمای سوپر اتاندارد .
فرانسه عامل انتقال خونهای الوده با ویروس ایدز به ایران بود.و صدها بیمار ایرانی الوده به اچ آی وی ( ایدز ) شدند.
فرانسه جایگاه فرقه خبیث منافقین است و با تمام توان از انها پشتیبانی کرده و کانون توطئه علیه کشور بوده است.
فرانسه با قراردادهای فاسد در خودرو ( که البته در این مورد وزرای وقت و روسای دو شرکت خودرو ساز ایرانی شریک جرم اند) و بعد دو مرتبه رها کردن صنعت خودرو به بهانه تحریم صدها میلیون دلار زیان به کشور و ملت زده.
فرانسه در برجام بدترین نقش را داشته.
الان متاسفانه شنیده شد که با لغو ممنوعیت واردات خودرو ، دوباره بنجلهای فرانسوی که در دنیا ( بجز چند کشور مستعمره فرانسه در افریقا) هیچ مشتری ندارد در راه ایران اند !
واردات خودرو از فرانسه یعنی بی غیرتی و خیانت به کشور و ملت و انقلاب .
خودرو ساز خوب در دنیا زیاد است. از جمله تویوتا.هوندا میتسوبیشی . مزدا که جزو بهترین خودروسازهای جهان اند. همچنین کره ایی ها و المان ( فولکس واگن) حد اقلش این است که مثل فرانسه در نهایت دشمنی با ایران نبوده اند.مسئولین اگر واقعا انقلابی اند باید به حقایق واقف باشند و راه را بر دست اندازی دوباره فرانسه بر ایران ببندند.
Slovakia
مبارز
۱۳:۳۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
آفرین

البته همه از تیره ی خوک سانان هستند ، گراز هم خوک وحشیه رام نشدنی
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
عالی بود دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
منفورترین کشور روی کره زمین انگلیس است که خدا کند هرچه زودتر کل این کشور خبیث زیر اب فرو رود وبطور کل از صحنه گیتی حذف شود انوقت بشریت روز خوش خواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۵:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
هیچکدوم دشمن ما نیستن اتفاقن من عاشق فرهنگ مردمانشون هستم کسی با کسی کاری نداره هرجور بگردن بپوشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
فعلا که خودمون بدترین دشمن خودمون شدیم
با بی عدالتی ساختار جامعه را ضعیف و سست کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
اگر مردمان یک کشوری زرنگ و با هوش باشند میتوانند با تمام جهان گفتگو و تجارت داشته باشند ولی اجازه دخالت و سنگ اندازی درداخل کشورشان را به حیله گر ترین کشور هم ندهند اگر فقط به فکر منافع کشور باشند نه خود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
بدتر از همه اینها که دشمن قطعی پیشرفت هر ملتی هستند، فکر ماست
اگر برنامه ها و طرح های ما به نفع مردم و پیشرفت کشورمان باشد و همیشه به مردم فکر کنیم، این دشمن ها هم به زانو در خواهند آمد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی زاده
۱۴:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
تموم اتیشهایی که توی دنیا به پا میشه از گور انگلیس هست ..درخباثت و پلیدی همتا نداره
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۵:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
حالا بازهم بگید مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا ببینم میتونید این دوره هم برجام رو به هم بزنید با این افکار دوره قاجاریتون یکم فکراتونو کاربندازید روشنفکر باشید عقب مونده نباشید آخ که چه حالی بده تفاهم با اروپاییا یواش یواش فرهنگای اوناروهم یاد میگیریم چه شود.
Slovakia
دارینا
۱۳:۳۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
یواش یواش صبر خدا سر میاد ، کفتار پیر دوباره از در میاد ، بپیر تو بغلش با هم برین انگل لیس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
سگ زرد برادر شغال است این دو کشور علی الخصوص کفتار پیر جنایتشان در حق ملت و مملکت تمامی نداشته و در این راه از یکدیگر سبقت میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس را باید سوزاند ، نه انرا اتش زد ، بلکه. همه. اثار فرهنگی و اثر تاریخی. و بخصوص خود انگلیس را در ازا. تجزیه ایران.. تصرف کرد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
مرگ بر شرق و غرب
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
سلام، باید موزه ای دائمی بصورت مجزای و دائمی از جنایات انگلیس در گذشته و حال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درست کنیم . حداقل 250 سال اخیر به خیلی از کشور ها تجاوز کردند، آشوب درست کردند . تفرقه افکنی ، ایجاد فساد و فحشا ، غارت اموال و فرهنگ و ... به کل دنیا نشان دهیم.البته آمریکا شوهر انگلیس و اسرائیل جعلی زایده حرام این دو کشور است .
Slovakia
مبارز
۱۳:۴۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
آفرین

ایجاد موزه ی استعمار و سلطه (کشورهای سلطه جو و استعمارگر) نمایش فجایع و خسارت های آن ها به بشریت و ملل
بازدید برای توریست ها نیم بها (جاذبه گردشگری سیاسی)
همچنین نمایش و معرفی مبارزان و آزادیخواهان جهان در همان جا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس خیلی خبیث و کثیفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
وطن فروش و خائنین نسبت به اسلام و فاسدین وطنی از هردوی این کشورها بدترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
مرگ بر مصی پولی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
مرگ بر نوچه های مریم رجوی کثیف که رای منفی میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
هرکی رای منفی داد منافق نیست با نوشته موافق نیست اگر اینطور حساب کنید بیشتر مردم ایران منافق شدند پس سعی کن معقول بنویسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
هردو. یکی از یکی جنایتکار تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
باید برخورد سخت داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
Saleh
۱۵:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
آره دیگه بر خورد سخت داشته باشیم روزگارمون ازینی که هست بدتر بشه کجای کاری حاجی یا وضعت خوبه یا خودتو بخواب زدی حتما وضعت خوبه چون اگه مثل من اجاره خونه میلیونی خرج و کوفت و ...میدادی ذونوقت میفهمیدی تحریما باهامون چیکارکرده آخ که چه شود توافق نهایی منتظر توافق نهایی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
اگر ضعیف باشیم حتی بحرین هم دشمن بزرگی برای ما خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس کثیف تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
رسوایی اینها بحدی رسیده که همجنس بازی وهمجنس گرایی را پیشرفت تمدن بشری میدونن .
Iran (Islamic Republic of)
Saghar
۱۵:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
دیگه ماهم باید همرنگ جماعت بشیم ازونا یاد بگیریم چون اونا روشنفکر هستن ماهم باید مثل اونا روشنفکر باشیم عقب نمونیم از مسائل دنیا حالا هرچی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
پیاژه یک مفهوم به نام خود میان بینی رامطرح کرده است هر چقدر از خود میان بینی فاصله بگیریم به رشد بیشتری می رسیم
Slovakia
پیازچه
۱۳:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
یک مفهوم دیگر هست به نام خود حقیربینی ، هر چقدر بینی ات به خاک مالیده شود(توسط دشمن) بیشتر از خودت فاصله می گیری و به رشد منفی ادامه میدی.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۰:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
عالیه بود،البته منظورم بیان تاریخ نیست،بلکه نویسنده این متن خبری،
واقعا اگر بگم یکی از روانشناسانه ترین متن ها رو خوندم،اغراق نکردم،
بوشهر،نگین ایران زمین محسوب میشه،نگین با ارزش که به هیچ عنوان غفلت در موردش جایز نبوده و نیست و یکی از مؤلفه های قدرت بشمار میاد،
در مورد بوشهر سخن خیلی زیاد هست،به همین کفایت کنم که یکی از هفت نقطه سرنوشت ساز کره خاکی تا صد سال آینده همین بوشهر هست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
یکی از قحطی ها 1295 هجری شمسی عامل مستقیمش انگلیس بود با 8 میلیون نفر کشته شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس نهایتا ۱۰ هزار سرباز در ایران داشته شما بگو ۱۰۰ هزار اینکه تامین غذای ۱۰۰ هزار نفر باعث کمبودی بشه که ۸ میلیون نفر بمیرند رو هیچ عقل سلیمی نمی تونه قبول کنه با توجه به تاریخ طمع و حرص بعضی از سرمایه داران حتی خود احمدشاه قاجار و خشکسالی عامل اصلی بوده و آمار هم حتما اغراق شده است چرا که الان در اطرافیان ما کسی وجود نداره که اجدادش قربانی این قحطی شده باشن و این با ازبین رفتن ۵۰ درصد جمعیت همخوانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
امیر قویدل
۱۰:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
سگ زرد برادر شغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
گرگها وقتی میخواهند طعمه خود را شکار کنند و زو رشان به تنهایی نمیرسد با یک همکاری دست جمعی ان حیوان بیچاره را محاصره میکنند و.... بنابراین ما هم باید یار کشی کنیم و جبهه متحد بر ضد دشمن بسازیم و .... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
الان گرگ وحیوان بیچاره و ما! منظورت کیه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۹:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
به قول اون فیلم گاندو که محمد میگه این کشور ازرییسعلی ها زیاد داره دیگه اون زمان گذشت که هرغلطی می خواستند می کردند الان ایران برای خودش ابرقدرنه.درودبرایران وایرانی عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
هر دو از هم بدتر و پلید تر و دزد و غارتگر تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس واقعا کثیف ترین و روباه ترین کشور جهانه. و روزی باید عذاب هایی که به دیگران داده ببینه. امریکا هم چون باعث ایجاد رسانه و جریان غرب به رهبری خودش شده بیشتر مورد تنفره چون روزی مردم دنیا میفهمن واقعا کی بوده چی کار کرده تو افغانستان و عراق و سوریه و جاهای مختلف دنیا مثل ویتنام و ژاپن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس واقعا کثیف ترین و روباه ترین کشور جهانه. و روزی باید عذاب هایی که به دیگران داده ببینه. امریکا هم چون باعث ایجاد رسانه و جریان غرب به رهبری خودش شده بیشتر مورد تنفره چون روزی مردم دنیا میفهمن واقعا کی بوده چی کار کرده تو افغانستان و عراق و سوریه و جاهای مختلف دنیا مثل ویتنام و ژاپن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
خب ما هم بریم بریتانیا رو تصرف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیسی ها اگر جرات دارن اسناد قحطی جنگ جهانی اول و کشتار ایرانی ها رو از حالت طبقه بندی خارج کنند تا ذات پلیدشون بیش از پیش معلوم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
تو نقشه دقت کنید فقط سیستان بلوچستان را میخواستند برای ایران بذارند بقیشو بچابند وا اسفااااا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
نه سیستان و بلوچستان رو می‌خواستند برای محافظت از هند که اون زمان یکی از با ارزش ترین مستعمره های اینگلیس بود اون منطقه زرد فقط تا حدودی می‌خواستند بزارند برای ایرانی که اون زمان تقریبا نابودش کرده بودند که لطف رئیس علی ها و میرزا کوچک خان ها ایران پا بر جا ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
اگربهایی ها کتاب کشف الحیل و خاطرات صبحی رو میخوندن میفهمیدن بهائیت چه مسخره ای هست مشکل اینجاست اینا از بچگی انقدر کلاس در مورد فرقه اشون میرن که شستشو مغزی میشن و وطن فروش بار میان آدمهای ساده ای هم دارن که خیلی خرافاتین فکر میکنن اگر از فرقه اشون بیان بیرون دچار عذاب میشن سران موذی و بی شرفی دارن و کلا بهایی ها به اسرائیل کمک میکنن اگر قابل هدایتن خدا هدایتشون کنه اگرکه نه امیدوارم خدا در دنیا و آخرت لعنتشون کنه و قدرت بهشون نده خیلی پست و زبون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
واقعا راست گفتی مرگ بربهائیت
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۰۸:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
بسمه تعالی،صبح نزدیک است،ذلت هر دو را خواهیم دید،و عزت ایران و ایرانی،وعده خدا صادق است.امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
یهود افراطی از هر دو اینها بدترند و همینهارو هدایت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
سگ زرد برادر شغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس یک کشور نفوذی است و از درون یک کشور را میسوزاند با امریکا فرق میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
دشمن از درون شروع میکند انگلیس و آمریکا هردو یکی هستند کودتا ۲۹ آمریکایی بود
Slovakia
مبارز
۱۷:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
کم خِرَد ، دو روی یک سکه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
هر دو با هم همکاری میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۸:۱۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
تف براینو لعنت براو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
هیچ فرقی ندارن یکی از اون یکی بدتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
غربگدایان وطن فروش از همه دشمن ترند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
عالی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
امام فرمود آمریکا از انگلیس بدتر است و اتگلیس از آمریکا بدتر اما شوروی از هر دو بدتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
جفتشون
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۷:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
انگلیس چون امریکا اسراییل وهر کشوری که مثل این کشورهاست دست نشانده خودانگلیس است این روباه پیردرایران خیلی نفوذ دارد
-
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
قطعا انگلیس ملعون بزرگترین دشمن ایران بوده و هست و خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
غرب برای اینکه مسلمونا رو از مردم سالاری فراری بده فورا آزادی همجنس بازی و فمینیست رو میکشه جلو تا مسلمونا رو از مردم سالاری بترسونن و از قدرت بی پایان عقل جمعی محروم کنن تا بتونن فریبشون بدن و بدوشنشون
آخرین اخبار