رونمایی از کتاب چهارمحال و بختیاری به روایت سیاحان در بام ایران

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب چهارمحال و بختیاری به روایت سیاحان به نویسندگی قاسم فتاحی و سیده آزیتا رضوی از سوی این حوزه در شهرکرد معرفی و رونمایی شد.

احسان قائدی گفت: این کتاب بازتاب اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک هزار ساله این استان می‌باشد که در سفرنامه‌ها منتشر شده است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری به روایت سیاحان به معرفی سفرنامه‌هایی می‌پردازد که در یک دوره یک هزار ساله از قرن پنجم تا قرن پانزدهم هجری‌هایی در مورد منطقه چهارمحال و بختیاری ارائه کرده اند.

قائدی اضافه کرد: بخش‌هایی از یادداشت‌ها و خاطرات سیاحان و جهانگردانی که با انگیزه‌های مختلف در طول تاریخ به منطقه چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند، در این تحقیق ساماندهی شده است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری به روایط سیاحان اثری علمی از پژوهش‌ها و تحقیقات جغرافیایی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

قائدی ادامه داد: این اثر ضمن اینکه داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز برای پژوهش در حوزه‌های مختلف را در اختیار محققان قرار می‌دهد، می‌تواند مبنای مناسبی برای مقایسه گذشته با حال باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۱۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
استان چهارمحال و بختیاری و مخصوصا سرزمین بختیاری با وجود اینهمه رشادت و از خود گذشتگی تاریخی چندان بهره آیی از عدالت و آمایش نصیبش نشد امیدواریم این استان نیز به استانی برتر و خوب تبدیل گردد.
آخرین اخبار