۱۱ طرح اقتصادی در کشت و صنعت مغان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ۱۱ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در شرکت کشت و صنعت مغان با اعتبار ۷۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

اسداله محسن زاده گفت: احداث جایگاه گاو خشک در مجتمع دامپروری به تعداد ۱۰ جایگاه و به مساحت ۳۰ هزار متر مربع، احداث باکس گوساله دانی در مجتمع دامپروری به تعداد ۳۶۵ مورد در پنج ایستگاه، سیلوی خندقی هفت هزار تنی واقع در سه هزار راسی، پروژه اجرای زهکش زیرزمینی به مساحت ۲۰ هکتار و ترمیم و بازسازی منهول‌های زهکشی زیرزمینی به مساحت ۸۰ هکتار از جمله این طرح‌هاست.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: عملیات تسطیح اراضی به مقدار ۱۶ هکتار، برق رسانی خطوط ۲۰ کیلوولت به سنترپیوت‌های بخش ۶ زراعی بطول سه کیلومتر، احداث و تجهیز کارگاه آسیاب کود و تزریق کود مایع برای هفت ایستگاه در بخش ۶ زراعی به مساحت ۲۰۰ هکتار، خط انتقال باغ زیتون ناحیه صنعتی به طول یک کیلومتر و اجرای سامانه آبیاری قطره‌ای ۲ هکتار از دیگر طرح‌هایی است که به بهره برداری رسیده است.

به گفته محسن زاده، عصایی کردن سنترپیوت در بخش هفت زراعی به مساحت ۸۰ هکتار و تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری گلدان‌های درختچه میوه به صورت قرنطینه از دیگر طرح‌هایی است که در هفته دولت به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری جدید امکان اشتغال بیشتر در بخش زراعی، دامی و باغی این شرکت فراهم می‌شود، گفت: زمینه یک سرمایه‌گذاری جدید با اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در این شرکت آماده شده که در صورت تحقق هزاران شغل جدید در شرکت کشت و صنعت مغان ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین از برنامه ریزی برای زراعت چوب در اراضی این شرکت خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهره‌برداری بهینه از اراضی و ایجاد اشتغال در منطقه اجرا می‌شود.

محسن زاده می‌گوید: امسال با تسطیح اراضی و آماده سازی پنج هکتار زمین، کشت درخت صنوبر با هدف استفاده حداکثری از امکانات آب و خاک در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شده است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.