امحاء ۳۵۰ کانتینر کالای فاسد و متروکه در بندر شهید رجایی + فیلم

رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی و امحاء بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای فاسد و متروکه به وزن ۳ هزار و ۲۰۰ تن در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

مجتبی قهرمانی گفت: در اجرای طرح انبارگردانی و پایش مستمر کالا‌های مرتبط با اموال تملیکی، در جریان بازرسی‌ها از مجتمع بندری شهید رجایی و پس از بررسی‌های کارشناسی و تفکیک کالا‌های تاریخ مصرف گذشته، تقلبی، فاسد شده و غیر بهداشتی از سایر اقلام موجود، ۳۵۰ کانتینر کالای فاسد شده و تاریخ مصرف گذشته به وزن ۳ هزار و ۲۰۰ تن که از سالیان گذشته باقی مانده بود، شناسایی شد.

قهرمانی با بیان اینکه کالا‌های متروکه پس از تعیین تکلیف توسط بندر شهید رجایی بندرعباس به اداره کل اموال تملیکی استان تحویل داده شد، گفت:در نتیجه انجام آزمایش‌های مختلف و اخذ نظرات کارشناسان و نمایندگان وزارت بهداشت، اداره استاندارد و سایر دستگاه‌های ذیربط مبنی بر غیر قابل مصرف بودن این اقلام و مضر بودن آن‌ها برای سلامت جامعه، با صدور دستور قضایی و با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن رعایت موازین قانونی و دستورالعمل‌های بهداشتی عملیات امحاء آن‌ها توسط اداره کل اموال تملیکی استان در محوطه پسماند شهرداری بندرعباس در حال انجام است.

او گفت:عمده کالا‌های موجود در این کانتینر‌ها مواد غذایی فاسد شده، لوازم آرایشی غیر استاندارد و تاریخ مصرف گذشته و انواع دخانیات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.