بهره برداری از ۳۷ طرح کشاورزی در قم

۳۷ طرح بخش کشاورزی با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۱۳ نفر در بخش خلجستان قم افتتاح شد.

آیین افتتاح ۳۷ طرح بخش کشاورزی  روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت با اعتبار یک‌هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۱۳ نفر با حضور معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم و شماری دیگر از مسئولان در بخش خلجستان استان قم برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم دراین مراسم گفت: تامین امنیت غذایی مهمترین رویکرد در ماموریت‌های بخش کشاورزی استان است و ما در این رابطه اقدام‌های گسترده‌ای را انجام دادیم که بهره‌برداری از ۳۷ طرح در بخش‌های متنوع کشاورزی قم طی روزه جاری، نمونه‌ای از آن است.

محمد رضا حاجی رضا با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه بخش کشاورزی قم برای تولید غذای سالم و با کیفیت افزود: آمار فعالیت‌های انجام شده در بخش کشاورزی قم طی یک سال گذشته نشان از روند پیشرفت در همه بخش‌ها به خصوص در حوزه تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم دارد و ما این راه را در آینده با قدرت ادامه خواهیم داد.

او ادامه داد: یکی دیگر از اقدام‌های شاخص سازمان جهاد کشاورزی قم در یک‌سال گذشته موضوع تنظیم بازار استان در سه بخش تامین، توزیع و نظارت بوده‌است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها در این بخش تلاش کردیم این عرصه مهم را مدیریت کنیم و با اهتمام بیشتر به دنبال رفع کاستی‌های احتمالی در این خصوص هستیم.

او گفت: همچنین طی یک‌سال گذشته دربخش کشاورزی قم اقدام‌های زیادی برای بالابردن ظرفیت تولید محصولات باغی، زراعی، گلخانه‌ای، دامی و شیلات صورت گرفت و نیز برای افزایش ظریب مکانیزاسیون بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در این مدت با نگاه به راهبرد تغییر الگوی کشت استان و به‌منظور افزایش بهره‌وری، استفاده از گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم به شرایط محیطی قم در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت و تعداد قابل توجهی از ارقام گیاهی مناسب کشت در استان جایگزین گیاهان پرآب‌بر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار