دبیر قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج:

ظرفیت‌های موجود در استان یزد بیشتر از محرومیت‌های استان است

غلامی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و همگرایی بین دستگاه‌ها و همکاری مردم، ظرف مدت پنج سال مباحث مربوط به محرومیت زدایی روستا‌ها و حاشیه شهر استان یزد قابل حل است.

دبیر قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین محرومیت زدایی است و مقرر گردیده است تا از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی در بحث محرومیت زدایی استفاده شود.

غلامی گفت: باید دستگا‌های اجرایی همانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، شرکت آب و فاضلاب استان و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه محرومیت زدایی بخصوص روستا‌ها و حاشیه شهر در حال خدمت رسانی به مردم هستند را با سپاه الغدیر همگرا کنیم.

او می‌گوید: پنج اولویت اصلی در محرومیت زدایی در کشور داریم. اولویت اول آب شرب و کشاورزی روستایی که در قالب طرح بسیج آب رسانی که مربوط به آب شرب روستایی است در حال اجرا است. در زمینه آب و خاک روستایی نیز طرح آبخیز تا جالیز را داریم که این طرح با همکاری دولت درحال آماده سازی است و به زودی آغاز می‌شود.

غلامی گفت: در بحث مسکن محرومین با کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه‌ای مبنی بر ساخت چهل هزار واحد در دو سال را منعقد کردیم. احداث راه‌های روستایی و جاده‌های بین مزارع در مناطق محروم با قیر تهاتری و رایگان که تامین آن توسط مجلس شورای اسلامی و دولت انجام شده است، در حال اجراست.

به گفته او استان یزد نیز یکی از استان‌هایی است که با قدرت درحال انجام فعالیت‌های عمرانی است.

دبیر قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج گفت: در حوزه زیرساخت اشتغال نیز از محل اعتبارات جهش تولید و دهکده‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری و ظرفیت عظیم سپاه و بسیج بتوانیم در سال‌های آینده به اهداف دولت در این زمینه برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.