بوریس جانسون: انگلیس ۸ نیروگاه هسته‌ای جدید احداث می‌کند

نخست وزیر مستعفی انگلیس قرارداد ساخت نخستین نیروگاه اتمی این کشور را در دور جدید امضا کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس امروز و در واپسین روز‌های زمامداری اش، قرارداد ساخت نخستین نیروگاه اتمی این کشور را در دور جدید امضا کرد و براساس سیاست‌های دولت انگلیس، قرار است تا سال ۲۰۳۰ میلادی، سالانه یک نیروگاه هسته‌ای در این کشور ساخته شود.

به گزارش گاردین، بوریس جانسون در یک نشست خبری که به مناسبت اعلام قرارداد ساخت نیروگاه‌های جدید اتمی در این کشور انجام شد و به صورت زنده نیز از شبکه‌های خبری این کشور پخش شد، مدعی شد: به منظور رفع بحران انرژی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با حمله به اوکراین پدید آورده است، ساخت نیروگاه‌های اتمی تولید برق را سرعت خواهیم بخشید.

او امروز در سفر به منطقه سافولک اعلام کرد ۸ نیروگاه هسته‌ای با سرعت ساخته خواهد شد تا برق مورد نیاز و پایدار این کشور در آینده تامین و امنیت انرژی ممکن شود.

او افزود: در تحقق این هدف امروز قرارداد ساخت نیروگاه سایزول سی (Sizewell C) به ارزش ۲۰ میلیارد پوند امضا شد.

نخست وزیر مستعفی انگلیس تنها راه حل درازمدت برای بحران انرژی در این کشور را ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای دانست و از نخست وزیر بعدی این کشور نیز خواست این سیاست را دنبال کند.

جانسون در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود در دوران نخست وزیری اش افزود: دولت ۲۰ درصد از هزینه ۳۰ میلیارد پوندی ساخت نیروگاه سایزول سی را در منطقه سافولک می‌پردازد که شرکت فرانسوی ئی دی اف (EDF) در کنار نیروگاه بی در این منطقه خواهد ساخت.

بوریس جانسون در حالی مقابله با وابستگی به نفت و گاز روسیه را یکی از علت‌های روی آوردن به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در این کشور می‌داند که وابستگی این کشور از این منظر به روسیه کمتر از هشت درصد است.

اما تحریم‌های نفت و گاز روسیه از جانب دولت‌های غربی بهای نفت و گاز را در بازار‌های جهانی به ویژه در اروپا به طور کم سابقه‌ای افزایش داده است.

به نوشته دیلی میل، نیروگاه سایزول سی قرار است حدود ۳.۲ گیگاوات برق تولید کند که برای تامین انرژی حدود ۶ میلیون منزل در انگلیس کافی خواهد بود.

این روزنامه انگلیسی با درج اینکه بحران گرانی انرژی در انگلیس، مردم این کشور به ویژه قشر‌های فقیر را زیر فشار فراوان قرار داده است، افزود: پژوهشکده "بنیاد قطعنامه" در انگلیس این هفته اعلام کرد درآمد خانوار‌های انگلیسی، امسال و سال آینده ۱۰ درصد، معادل ۳ هزار پوند کم خواهد شد و شمار افرادی که در فقر مطلق خواهند بود با ۳ میلیون نفر افزایش به ۱۴ میلیون نفر در سال آینده میلادی خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
قیافه انهایی که میگفتند اروپا درحال جمع اوری نیروگاههای هسته اش است و ما انرژی هسته ای میخواهیم چکار بسیار تماشایی است البته اگر رگ غیرتی برایشان مانده باشد
آخرین اخبار