وجود ۵ طرح اولویت دار آبی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ طرح اولویت دار آبی با هدف محرومیت زدایی در استان در حال اجرا و تکمیل هستند.

آرش مصلح با اشاره به وجود ۵ طرح اولویت دار آبی در کهگیلویه و بویراحمد در میان ۱۱۵طرح اولویت دار ۳۱ استان کشور اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم تاکید بر اجرا و تسریع در تکمیل این طرح‌ها دارد.

او تاکید دولت بر این امر را نشانه اهتمام ویژه به اصل عدالت محوری در کم کردن فاصله‌های برخورداری استان‌ها با یکدیگر دانست و افزود: سخه نظام و دولت در حوزه مدیریت منابع آبی به گونه‌ای است که ضمن شتاب بخشی به روند اجرایی کار‌ها، طرح‌های آبی به گونه‌ای مدیریت شوند که حق هیچ استان، قوم و یا گروه خاصی ضایع نشود.

مصلح شرایط جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل قرار داشتن میان سلسله رشته کوه‌های زاگرس منحصر به فرد دانست و ادامه داد: به همین دلیل دارای آورد آبی مطلوبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: اگرچه در سال‌های گذشته به سبب سهل انگاری‌ها و نبود مدیریت جهادی، مردم بهره چندانی از منابع آبی نمی‌بردند و تعداد زیادی از روستا‌های استان با تنش آبی مواجه باشند، اما با توجه به رویکرد مردمی این دولت و سیاست‌های آن، امسال شاهد افتتاح پروژه‌های بسیار در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

این مقام مسئول سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را اوج طرح‌های افتتاحی حوزه آب در این استان عنوان و اضافه کرد: در یک سال اخیر اتفاق‌های شاخصی در وزارت نیرو از لحاظ اعتباری، قوانین و مقررات و مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به استان‌های مختلف از جمله کهگیلویه و بویراحمد افتاده که در نوع خود کم سابقه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.