صفوی:

مجموعه تفریحی گردشگری سد گلابر تا ۲ سال آینده افتتاح خواهد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مجموعه تفریحی گردشگری سد گلابر تا ۲ سال آینده افتتاح خواهد شد.

صفوی گفت: مجموعه تفریحی گردشگری سد گلابر با انعقاد قرارداد تحت‌نظر شرکت آب منطقه‌ای استان، به بخش خصوصی واگذار شده و در مدت زمان یک سال سرمایه‌گذاری و ۲ سال مرحله عمرانی به بهره‌برداری خواهد رسید که برای ۴۴ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: بخش اول این پروژه در ۸ ماه گذشه اجرایی شده و هم‌اکنون در شرف صدور پروانه بهره‌برداری از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و امیدواریم فاز اول این مجموعه در مهرماه سال‌جاری در هفته میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسد.

صفوی ادامه داد: این قرارداد به سرمایه‌گذار سپرده شده است و امسال نیز در حوزه گردشگری استان نیز به جهت توسعه استانی، تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد تومان برای رفع بخشی از مشکلات فاز اول پروژه و بهره‌برداری فاز نخست، اختصاص یافته است.

او با اشاره به امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه کم نظیر گردشگری، گفت: بسیاری از امکانات تفریحی و گردشگری این مجموعه برای اولین‌بار در استان ایجاد خواهد شد مانند کشتی دو طبقه تفریحی بر روی سد گلابر، سوئیت‌های اقامتی، جشنواره‌های استانی مانند جشنواره نان و نمک گلابر، ایجاد تفرجگاه و فضای سبز، آلاچیق‌های اقامتی و... در این مجموعه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مالکیت این مجموعه گردشگری تحت‌نظر شرکت آب منطقه‌ای بوده و به دلیل آمادگی طبیعی امکان دخل و تصرف در این مجموعه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.