امام جمعه ارومیه:

زیرساخت‌های مرز تمرچین برای زائران اربعین حسینی به طور کامل تامین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با ابراز خرسندی از بازگشایی مرز تمرچین برای تشرف زائران حسینی در ایام اربعین به کربلای معلی گفت: زیرساخت‌های مرز تمرچین برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به طور کامل تامین شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: خوشبختانه با تلاش مسوولان استانی، مرز تمرچین برای تردد زائران حسینی بازگشایی شد که باید از این فرصت فرهنگی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) همه نهادها و ادارات مسوول باید برای تامین زیرساخت ها و امکانات کمک کنند تا زائران به راحتی تردد داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری اظهار کرد: بانک ها اهتمام و جدیت بیشتری در رفع مشکل بخش تولید داشته باشند و در راستای رفع مشکل سرمایه در گردش بخش صنعت و تولید، همت بالاتری از خود نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد:عمالکرد بانک ها در رفع مشکلات سرمایه در گردش تولیدکنندگان جای گلایه دارد و باید توجه بیشتری به این بخش صورت گیرد.

وی گفت: یکی از مهمترین مشکلات در آذربایجان غربی، در وضعیت کنونی، موضوع مسکن است که باید برای رفع آن از تجارب دیگر استان ها و برخی کشورهای موفق بهره ببریم.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات بخش های مختلف اقتصادی و عمرانی، بر جلوگیری از اجرای نیمه تمام طرح ها تاکید کرد و افزود: برخی طرح ها در ارومیه سال‌هاست با وجود هزینه و اعتبار زیاد، بی نتیجه بوده و به اتمام نرسیده است.

امام جمعه ارومیه همچنین، استفاده بهینه از ظرفیت های معدنی آذربایجان غربی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید بیش از پیش، از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین در خطبه نخست نمازجمعه این هفته، بر موضوع نصیحت پذیری تاکید کرد و ادامه داد: همه ما نیازمند موعظه و نصیحت هستیم و باید به دنبال این امر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.