تشریح اقدامات زیر ساختی در مرزهای چذابه و شلمچه

معاون وزیر نیرو در حاشیه سفر به خوزستان اقدامات زیر ساختی در مرزهای چذابه و شلمچه را تشریح کرد.

احمد حیدری معاون وزیر نیرو که به خوزستان سفر کرده امروز پس از بازدید از مرز‌های شلمچه و چذابه و بررسی اقدامات انجام شده در این مرز ضمن تشکر از مقامات محلی استان از جمله معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: خدمات تا روزی که حتی یک زائر در اینجا تردد کند، پا برجا خواهد ماند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده طی ماه‌های گذشته در مرز‌های خوزستان، افزود: این خدمات در حوزه آب و برق به صورت ویژه پیگیری شده اند و اکنون آب پایدار به طول ۳۵ یا ۳۶ کیلومتر به مرز رسیده و همان آب شربی که در شهر مورد استفاده قرار میگیرد در مرز‌ها نیز استفاده می‌گردد.

آقای حیدری یادآور شد که تلاش‌هایی به منظور آبرسانی در آن سوی مرز نیز انجام شده تا تردد زائران به راحتی صورت پذیرد.

معاون وزیر نیرو می‌گوید که حدود ۳۰۰ هزار لیتر در ۵ مخزن ذخیره سازی آب صورت پذیرفته و یک مخزن بسیار بزرگتری نیز در حال ساخت است.

این مقام مسئول برق رسانی در مرز‌های خوزستان را پایدار توصیف کرد که مسیر رفت و آمد مسافران به روشنایی کامل مجهز شده همچنین سامانه روشنایی در پارکینگ‌ها نیز با ۱۲۰ هکتار وسعت فعال است.

احمد حیدری گفت: انتظار می‌رود روشنایی در مسیر‌های عتبات و عالیات مورد توجه قرار بگیرد و مدیران نیز تضمین داده اند که برق کشور پایدار است و امسال به ندرت قطعی برق رخ داده، اما به منظور پیشگیری از قطعی سامانه‌های پدافندی یا دیزل ژنراتور‌هایی در نظر گرفته شود اگر در زمانی با مشکلات برق مواجه شدیم، این مسئله سریعا برطرف گردد.

او در ادامه تعداد سرویس‌های بهداشتی بهره برداری شده در مرز چذابه را به نقل از فرماندار دشت آزادگان بیش از ۳۵۰ مورد عنوان کرد.

معاون وزیر نیر در پایان یادآور شد که تا روزی که زائر در این محل رفت و آمد داشته باشد خدمات با همین دقت و سرعت ادامه دارند و حفظ می‌شوند که برخی امکاناتی نیز از جمله برق و آب و فاضلاب ماندگار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار