مجارستان: محال است نیاز گازی ما بدون روسیه رفع شود

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد محال است نیاز‌های کشورش بدون گاز طبیعی روسیه برآورده شود.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان در خلال حضور در یک نشست اقتصادی اعلام کرد محال است نیاز‌های کشورش بدون گاز طبیعی روسیه تأمین شود. او گفت: علت اینکه ما از روسیه گاز می‌خریم، این نیست که ما می‌خواهیم سیگنال‌های حمایت سیاسی ارسال کنیم؛ بلکه آن را به این دلیل خریداری می‌کنیم که این، واقعیت منطقه است. تا زمانی که نمی‌توانید گاز را در کوله پشتی یا قطار حمل کنید، باید از خط لوله استفاده کنید.

او در ادامه افزود: اگر به زیرساخت‌ها و جغرافیای منطقه ما نگاه کنید، نمی‌توانید روسیه را مستثنی کنید. اگر به ۸.۵ میلیارد متر مکعب گاز وارداتی در سال نیاز دارید، همانطور که ما نیاز داریم، بدون گاز روسیه نمی‌توان آن را تامین کرد.

گفتنی است پیشتر «پائولو جنتیلونی»، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا و نخست وزیر سابق ایتالیا در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال قطع کامل گاز از سوی روسیه مدعی شد: ما به خوبی آماده ایم تا در برابر استفاده افراطی و سیاسی روسیه از ابزار گاز با قطع کامل جریان آن مقابله کنیم.

وی در ادامه ادعا‌های خود تاکید کرد: ما از تصمیمات پوتین هراسی نداریم، ولی از روس‌ها می‌خواهیم به قرارداد‌های خود احترام بگذارند؛ اما اگر این کار را نکردند، آماده واکنش هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار