معاون اداری ستر محکمه گفت: در یک سال گذشته ۱۳۸۲ پرونده در ستر محکمه حل فصل شده است و ۴۳ هزار ۶۲۰ پرونده دیگر تحت کار قرار دارد.

شیخ عبدالمالک حقانی، معاون اداره ستره محکمه در نشست خبری حساب دهی حکومت به ملت گفت که در یک سال گذشته این اداره در بخش مبازره با فساد اداری یک قاضی، ۳کارمند اداری، ۶ کارمند قوه قضاییه و ۱۵ تن دیگر نیز در پیوند به اخذ رشوه ، ساختن اسناد جعلی و سرقت اسناد رسمی از سوی ریاست تفتیش ستر محکمه گرفتار شده است و مورد تعقیب عدلی قرار دارند.

شیخ عبدالمالک حقانی گفت در یک سال گذشته ۱۳۸۲ پرونده در ستر محکمه در مرکز و سایر ولایت ها حل فصل شده است و۴۳ هزار و ۶۲۰ پرونده دیگر تحت کار قرار دارد.

شیخ عبدالمالک حقانی گفت در مدت یک سال گذشته ۲۰ سند که شامل طرزالعمل ها و مقرره می باشد از سوی ستر محکمه نهایی و تصویب شده است.

به گفته مسئولان، هماهنگی های لازم با نمایندگان با صلاحیت کشور های چین و اندونیزی تأمین شده و قرار است با امضای تفاهم نامه همکاری، کار ساخت دائمی ستره محکمه در ساحه دارالامان شهر کابل و ساخت محاکم در ۸ شهر و ۱۲ ولسوالی آغاز گردد.

در این نشست مفتی حزب الله ابراهیمی، رئیس تدقیق مطالعات ستر محکمه و شیخ عزیز الله مظهری، رئیس دارالافتای ستره محکمه در موارد مختلف معلومات و توضیحات دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.