سقوط هواپیمای شخصی با ۴ سرنشین در دریای بالتیک

یک هواپیمای شخصی حامل یک خانواده با ۴ سرنشین که گفته می‌شود پرواز نامنظمی داشته است، در دریای بالتیک سقوط کرد.

هواپیما‌های امدادی، قایق‌ها و یک هلی‌کوپتر به محل سقوط یک هواپیمای شخصی در دریای بالتیک اعزام شده‌اند و گفته می‌شود یک خانواده با ۴ سرنشین در طول پرواز نامنظم این هواپیما، داخل آن بودند.

به گزارش میرور، تلاش برای نجات در حال انجام است، زیرا گارد ساحلی سوئد تأیید کرد که لاشه هواپیمای «سسنا ۵۵۱» ثبت شده در اتریش را پیدا کرده است.

«لارس آنتونسون» از مرکز امداد و نجات دریایی و هوایی گفت که شانس یافتن بازماندگان بسیار اندک است.

به گزارش بیلد آلمان، یک خلبان، یک زن، یک مرد و دخترشان همگی در حال پرواز این هواپیما داخل آن بودند که هواپیما در شرایطی مرموز در حین پرواز نامنظم خود سقوط کرد.

این رسانه گزارش می‌دهد که اندکی پس از برخاستن، هواپیما گزارش داده است که مشکلی در فشار در کابین وجود دارد. تماس در خارج از شبه‌جزیره ایبری قطع شد.

خلبانان ناتو و مقامات سوئدی که هواپیما را ردیابی می‌کردند نتوانستند کسی را در کابین خلبان ببینند.

یک سخنگوی ناتو گفت: «ما متوجه شدیم که هواپیما در اقیانوس شمال غربی شهر ونتسپیلز در لتونی سقوط کرده است.»

«یوهان والستروم» از اداره دریانوردی سوئد گفت: «هواپیما‌های جنگی آلمان و دانمارک قبلاً برای بررسی هواپیما در هنگام عبور از آن کشور‌ها اعزام شده بودند، اما قادر به برقراری تماس نبودند.»

خبرگزاری رویترز نیز نوشت، یک هواپیمای خصوصی عصر یکشنبه در سواحل لتونی، پس از آن که ناتو جت‌های جنگی را برای دنبال کردن مسیر نامنظم این هواپیما به پرواز درآورد، سقوط کرد.

هواپیمای سسنا ۵۵۱ ثبت شده در اتریش از سمت جنوب اسپانیا در حال پرواز بود و از آن‌جا در ساعت ۱۲:۵۶ به وقت گرینویچ بدون مقصد مشخصی به پرواز درآمد. این هواپیما ۲ بار در پاریس و کلن تغییر مسیر داد و قبل از این‌که مستقیماً بر فراز دریای بالتیک حرکت کند و از نزدیک جزیره سوئدی گوتلند عبور کرد. در ساعت ۱۷:۳۷ به وقت گرینویچ در ردیاب پرواز آن درج شد که به شدت سرعت و ارتفاع خود را از دست می‌داد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات سوئد گفت: «ما متوجه شدیم که هواپیما (در اقیانوس) در شمال غربی شهر ونتسپیلز در لتونی سقوط کرده و از رادار ناپدید شده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار