سخنگوی وزارت امور خارجه:

پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا سازنده، شفاف و قانونی بوده است/ ایران می‌تواند تأمین‌کننده بخشی از نیاز اروپا در حوزه انرژی باشد

ناصر کنعانی گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات لغو‌تحریم‌ها ایران می‌تواند تامین‌کننده بخش بیشتری از نیاز اروپا در حوزه انرژی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه لغو کامل تحریم‌ها علیه دولت و ملت ایران از اهداف اساسی مذاکرات جاری بین ایران و طرف‌های امضا کننده توافق برجام است، گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در موعد مقرر ارائه شده و متعاقبا پاسخ طرف آمریکایی با تاخیر قابل توجهی باز از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت شد.

ناصر کنعانی با یادآوری این نکته که ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظر است دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنود نیز اظهار داشت: چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کند، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده و می‌تواند در زمان بسیار کوتاه جمع بندی مذاکرات انجام و توافق صورت گیرد.

ایران حتی در شرایط تحریم حضور خود را در بازار انرژی حفظ خواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران با اتکا به ظرفیت های درونی حتی در سخت ترین شرایط تحریم ها حضور خود را در بازارهای انرژی حفظ می‌کند، اظهار داشت: این حضور در مقاطع مختلف با محدودیت هایی مواجه بوده اما ایران در بازار انرژی حضور خود را حفظ کرده است.

ناصر کنعانی در ادامه این بخش از توضیحات خود همچنین گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات لغوتحریم‌ها ایران می تواند تامین کننده بخش بیشتری از نیاز اروپا در انرژی باشد و در این زمینه اروپا حتما به ظرفیت های ما نیاز دارد.

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به پایگاه های ایران پوچ و بی اساس است

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسشی درباره ادعای رژیم صهیونیستی برای حمله به نیروهای ایرانی در سوریه گفت: اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه زیر ساخت های سوریه همچنان ادامه دارد و با حمایت آمریکا انجام می‌شود اما معتقدیم کلیه اقدامات رژیم صهیونیستی غیرقانونی و نامشروع است و ادعای رژیم جعلی مبنی بر اینکه به پایگاه های ایران حمله کرده است پوچ و بی اساس و باطل است.

ناصر کنعانی با بیان اینکه حضور ایران در سوریه مستشاری است و این ادعاها باطل است، افزود: تا زمانی که دولت سوریه از ایران درخواست کمک کند، ایران از کمک های خود دریغ نخواهد کرد.

سفر وزیر امور خارجه به مسکو برای انتقال پیام اروپا به روسیه به منظور توقف جنگ در اوکراین بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست خبری به بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: ایران از ابتدای شکل گیری بحران اوکراین به خاطر روابط خوب با مسکو و کی‌یف تلاش کرده امکان شکل گیری روند سیاسی را فراهم کند.

ناصر کنعانی افزود: به دلیل ارتباطات خوبی که با دولت اوکراین و روسیه داشتیم، چندی پیش یک دولت اروپایی درخواستی از جمهوری اسلامی داشت تا برای توقف روند جنگ، پیام طرف های اروپایی را به مسکو منتقل بکند که سفر آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به مسکو در این رابطه و به منظور انتقال این پیام انجام شد.

هیچ دلیلی مبنی بر ارتکاب جرم از سوی خدمه هواپیمای توقیف شده در آرژانتین ارائه نشده است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به موضوع بازداشت غیرقانونی خدمه هواپیمای توقیف شده در آرژانتین هم گریزی زد و گفت: مدت زمان طولانی است که این خدمه درحال بازداشت هستند اما تاکنون هیچ دلیلی مبنی بر ارتکاب جرم از سوی خدمه هواپیمای توقیف شده ارائه نشده که بر این اساس آزادی آن‌ها باید فورا اتفاق بیافتد.

ناصر کنعانی افزود: مذاکرات برای آزادی خدمه هواپیمای توقیف شده در آرژانتین تا زمان دستیابی به نتیجه ادامه خواهد داشت.

نیروی دریایی ارتش ایران نسبت به اقدام غیراصولی شناورهای ارتش آمریکا رفع تهدید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص درگیری بین شناورهای آمریکایی و ناوشکن جماران نیز با تاکید بر اینکه ایران در آب‌های بین‌المللی حضور دارد و کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای ترانزیتی و ترددی آب‌های بین‌المللی به صورت طبیعی تردد دارند، اظهار داشت: هیچ کشوری حق ندارد مسیرهای کشتیرانی را در آب‌های آزاد مورد تهدید قرار دهد و روند عبور و مرور امن کشتیرانی بین المللی را با تهدید مواجه کند.

ناصر کنعانی در ادامه گفت: اقدام تحریک آمیز و غیراصولی شناورهای تجسسی ارتش آمریکا در ارتباط با شناورهای ایران انجام شد که جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط اقدام به رفع تهدید کرده و متعاقبا شناورها را در منطقه امنی رهاسازی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نگاه بخشی و جزئی به موضوع عراق ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص تحولات چندی پیش عراق نیز اظهار داشت: ما همه جریانات سیاسی عراق را به گفت‌و‌گو دعوت می کنیم و از مناسبات خوب خود با این جریانات عراقی استفاده کردیم و خواهیم کرد.

ناصر کنعانی همچنین افزود: ما نگاه بخشی و جزئی در عراق نداریم و معتقدیم همه طرف های سیاسی عراق بخشی از روند سیاسی این کشور هستند و نقش مکمل همه طرف ها عامل ثبات عراق است.

هفته دیگر نشستی به میزبانی باکو با محوریت توسعه کریدور شمال - جنوب 

سخنگوی وزارت امور خار جه همچنین به مسئله کریدور شمال - جنوب ورود کرد و گفت: باتوجه به تحولات جهانی و مشکلاتی که در مسیرهای ترانزیتی دنیا قرار گرفته، انگیزه‌های بسیار جدی از سوی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای وجود دارد که از توان این کریدور استفاده کنند.

ناصر کنعانی افزود: بالطبع استفاده از این ظرفیت برای ارمنستان و جمهوری آذربایجان هم مهم است و قرار است هفته دیگر نشستی در باکو با محوریت رفع مشکلات سر راه این کریدور و توسعه آن برگزار شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهار داشت: رئیس‌جمهور در نشست سران شانگهای شرکت خواهد کرد و این نشست قرار است ۲۴ و ۲۵ شهریور به میزبانی ازبکستان برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
تو تورقوز آباد چه خبره که نمی گذارید بازرسی کنند اگر واقعا خبری نیست پس از چی می ترسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
حالا که اروپاییها که نوچه امریکا بودند به پیسی افتادند ارباشان هم از عهده تامین سوختشان برنمیاد نسبت به ایرا ن متمایل ومهربان شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
از این خبرا نیست کل نفت ایران تنها یک درصد صادرات جهانی را تشکیل می دهد و تاثیری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۱:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
همین امثال شما مرگ بر آمریکا میگید نمیزارید مسولین محترم توافق کنند تا از فرهنگ و زندگی اروپاییا بهره ببریم و یادبگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
با چه منطقی یه دانشجو دانشگاه فرهنگیان حقوق ودرآمد داره؟؟چه شاهکاری تو دوره دانشجوییش انجام میده که بقیه نمیکنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
بجای خفت پذیرش مذاکره ! بایستی هواپیمای که یه سمت کشور میومد سرنگون میکردین ولی مثل پیرزنها وقتی سختی میشه تو پستو قایم میشید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
موقع سرما که بشه مجبورند یا با روسیه صلح کنند یا با کشورهای صاحب گاز قرار ببندند وبهترین گزینه ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
بزارید به سرما برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
چون خودشون شفاف هستند شفافیت شما باید بیشتر باشه مگه نه نمی پسندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
مگه انرژی ارث پدرتون هست که بذل و بخشش میکنید.حساب اروپا سالها است که از ما جدا هست.موقع گرفتاری فقط به سمت ما میان .سالها است که با آمریکا در تحریم‌ها شراکت دارند. حالا یکم سختی بکشند تا معنی تحریم را بچشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
چرا متن توافق حتی بصورت سربسته برای مردم توضیح داده نمیشه الان بحث این هست که دوباره مثل زمان روحانی ایران داره همه چی تقدیم می‌کنه تا یک توافق پوچ و توخالی بدست بیاره که اول ایران باید همه تعهداتش انجام بعد چند ین ماه اگر آمریکا نزد زیر توافق و خوشش اومد یه سری تحریم که بود و نبودش به حال ایران تفاوتی ندارند اجرا و لغو کنه اینجوری که نماینده مجلس فرموده این توافق فقط فروش و واگذاری قدرت ایران و برگشت به دوران عتیق هست خلاصه به ملت و سرمایه ایران مثل زمان روحانی خیانت نکنید اونم برای هیچ و پوچ
Germany
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
طرح معامله کالا به کالا به اروپا پیشنهاد بدید تا زودتر شرایط رو قبول کنند!
یا گاز در برابر کالا و دستگاه های پیشرفته!
مثل چین
اروپا بزرگترین واردکننده نفت هست!
Iran (Islamic Republic of)
ذلف
۱۴:۴۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
ما دیگه اند تحریمو دیدیییییم اونا رو اروباییییی ها رو ولللللللللش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
اروپا را باید با خاک یکسان کرد
Iran (Islamic Republic of)
Arezoo
۱۱:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
چشم الان دستور شما اجرا میشه چی میگی برا خودت همین امثال شما نمیزارن توافق بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
ایران در رتبه اول ذخایر نفت و گاز دنیاست یعنی سلطان انرژی دنیا پس عجله نکنید خودشان دست بوس ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
ارع تو گونیا فعلا ک امریکا قبول نکرده روسیه خودش ب اندازه کافی نفت وگاز داره بهشون میده
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
زمستان سختی پیش روی اروپاست کافی است عقلهایشان را کار بیندازند و خود و مردم خود را در سرما گرفتار نکنند.
این همان رفتار اشتباه خودشان در گسترش ناتو به شرق و تحریم روسیه بود که خود در باتلاقی گرفتار شدند .
پس تا دیر نشده عاقل باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
ای بابا ربطی ب اروپا نداره ک اصل امریکاس ک گفته سازنده نیس اینو دیگ باید بدونید طرف حساب اصلی کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
پاسخ شفاف و سازنده و قانونی بدرد اینا نمیخوره اینا فقط سی تا موشک که فرق سرشون بخوره بدردشون میخوره
آخرین اخبار