طالبان خواستار پیوستن به دو پروژه استراتژیک اقتصادی چین شدند

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد که حکومت طالبان خواهان پیوستن به دو پروژه بزرگ کمربند_جاده و کریدور اقتصادی چین و پاکستان است.

حکومت موقت طالبان پیوستن به دو پروژه استراتژیک اقتصادی چین را خواستار شد.

«نورالدین عزیزی»، سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان گفت: افغانستان خواهان پیوستن به دو پروژه بزرگ کمربند_جاده و کریدور اقتصادی چین و پاکستان است از این رو دولت طالبان در حال مذاکره در این زمینه با چین است .

عزیزی افزود: چین از راه پامیر افغانستان می‌تواند یک مسیر تجاری به سوی خلیج فارس ایجاد کند.

این مقام حکومت طالبان همچنین از چین خواست که کار استخراج معدن مس عینک ولایت لوگر که قراردادش چند سال پیش امضا شد را بزودی آغاز کند.

کریدور اقتصادی چین و پاکستان" سی پک" بخش کوچکی از ابر پروژه « کمربند - جاده » است که در آن چین از طریق مسیرهای مختلف حمل و نقل به پاکستان متصل می شود و با احیای جاده ابریشم جدید از طریق ایران به اروپا خواهد رسید.

این کریدور با ارزش 57 میلیارد دلار، مهم ترین طرح همکاری میان پاکستان و چین است که تکمیل آن تا سال 2025 میلادی به طول می انجامد.

طرح جاده ابریشم جدید به عنوان کمربند و جاده، یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از۶۰ کشور جهان است که از سوی «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در سال 2013 مطرح و با سرمایه گذاری حدود یک هزار میلیارد دلار آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار