نخست‌وزیر اوکراین:

هرچه سریعتر جنگ در اوکراین باید پایان یابد

نخست‌وزیر اوکراین خواستار تلاش هرچه بیشتر متحدان کی‌یف برای پایان یافتن حملات روسیه به اوکراین شد.

«دنیز شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین، مدعی شد روسیه تمایل دارد تا هرچه بیشتر حملات خود به اوکراین را ادامه دهد و از همین رو باید هرچه سریعتر جنگ در اوکراین پایان یابد.

شمیهال در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ در بروکسل گفت: «روسیه تمایل دارد زمان جنگ بیشتر شود و این برای همه ما بد است، ما درک می‌کنیم هرچه زمان بگذرد به نفع روسیه خواهد بود، ما به همراهی متحدان و شرکایمان باید تمام تلاش خود را برای پایان این حملات انجام دهیم.»

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه ادعا‌های خود مدعی شد که اوکراین موفقیت‌های نظامی خوبی در مناطق جنوبی و شمال داشته و امیدوار است کل قلمرو خود در مرز‌های بین المللی از جمله در کریمه را آزاد کند.

در حال حاضر که کشور‌های اروپایی با بحران انرژی مواجهند، شمیهال گفت: «اوکراین تمام تعهدات ترانزیت گاز خود را در قبال مشتریان اروپایی انجام خواهد داد و حتی ۵ برابر حجم فعلی توانایی ارسال را هم دارد. اوکراین همچنین آماده است تا جریان برق را افزایش دهد.»

پیش از این هم دنیز شمیهال در جریان سفر خود به برلین، اعلام کرد که کی‌یف می‌تواند در راستای کاهش وابستگی به انرژی روسیه، به آلمان برق بدهد و با بیان آنکه اوکراین با دارا بودن نیروگاه‌های هسته‌ای به مقدار کافی برق دارد، گفت: «در حال حاضر، اوکراین برق خود را به مولداوی، رومانی، اسلواکی و لهستان صادر می‌کند. اما ما کاملا آماده هستیم تا صادرات خود را به آلمان گسترش دهیم.»

مقام‌های اروپایی در حالی از بحران انرژی و کمبود برق در اتحادیه اروپا صحبت می‌کنند که تحریم‌های اعمال شده این کشور‌ها علیه روسیه به بهانه اوکراین عامل این کمبود بوده و خود آن ها را تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار