افزایش ازدواج و کاهش طلاق با ترویج ازدواج آسان در جامعه

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترویج ازدواج آسان در جامعه را عامل افزایش ازدواج و کاهش طلاق عنوان کرد.

سید جواد هاشمی مهر گفت: یکی از چالش‌های جدی پیش روی ازدواج جوانان را فراموشی مبنای سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

او فرهنگ سازی در خصوص ازدواج آسان و سالم به خصوص در خانواده‌ها را عامل افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق دانست و افزود: این فرهنگ باید با بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌های گروهی و فضای مجازی در جامعه نهادینه شود.

هاشمی مهر بر تلاش مسئولان حوزه فرهنگی برای معطوف سازی ذهنیت و باور مردم به سمت ازدواج آسان و ساده جوانان تاکید و اضافه کرد: بزرگان، مشاوران، معتمدان، ائمه جمعه و جماعت، رسانه‌های گروهی و صدا و سیما می‌توانند بهترین مروج سیره ائمه اطهار (ع) و سبک زندگی اسلامی برای ازدواج جوانان باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مسکن و اشتغال جوانان را ۲ عامل مهم در امر ازدواج به موقع و پایدار برشمرد و ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه برای امر ازدواج، وام‌های کم بهره برای ایجاد اشتغال و تسهیلات برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برنامه دولت برای رفع مشکلات جوانان در نظر گرفته شده اند.

این مقام مسئول بر اصلاح نگاه جوانان به شغل‌های دولتی تاکید کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای جوانان و تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال و فعالیت‌های دانش بنیان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی زمینه را برای کار و فعالیت جوانان مهیا کرده است.

او به آسیب‌های فضای مجازی در امر ازدواج جوانان و اشتغال آن‌ها اشاره کرد و افزود: فضای مجازی در جایی تهدید از ناحیه دشمنان است و در جایی هم فرصت است و تقویت سواد رسانه‌ای و فرهنگ فضای مجازی برای جوانان و از جمله خانواده‌ها بسیار مهم است.

هاشمی مهر از همه دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجرایی و شبکه بانکی استان خواست تا هرآنچه که در توان دارند و می‌توانند در زمینه ازدواج آسان به کار گیرند.

او خانواده‌ها و آموزش و پرورش را دارای رسالتی عمیق و سنگین و مهمترین جایگاه برای ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت نسل جوان جامعه عنوان کرد و گفت: در حوزه جوانان بیشتر باید ابعاد معنوی و روحی در زندگی مد نظر باشد، زیرا رفاه مادی تنها عامل موفقیت یک زندگی شایسته و مطلوب نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
مهریه